Hey,
Op een TEF zit een knop op de brandstofpomp die je kan indrukken om meer brandstof te geven.
Waarvoor gebruik je deze knop? Steeds tijdens het starten of enkel als het koud is?
Hoe zet je de knop terug uit? Gebeurt dit automatisch of moet je er opduwen om hem uit te zetten?
Bij mijn TEF zit hij ingeduwd en hij komt niet terug, wat moet ik nu doen.
Groetjes,
TEF extra brandstof knop
Moderators: Tony, fergie, admin
TEF extra brandstof knop
Koen
Ferguson 65, bj 1961
TEF bj 1955
Ferguson 65, bj 1961
TEF bj 1955
-
- Contacteer:
Re: TEF extra brandstof knop
Hello Koen,
De knop is bedoeld om het starten te vergemakkelijken bij lage temperaturen die echter nog niet zo laag zijn dat je moet gloeien enz. Een koude motor 's morgens vroeg in de herfst zeg maar.
De knop zou vanzelf naar buiten moeten komen zodra de motor aanspringt. Is dat niet zo is de zaak verkleefd. Je kunt het ding er af schroeven en te weken leggen in een bakje diesel voor een nachtje. Dan eens proberen of er beweging in zit. Demonteer het ding niet, het is namelijk tevens de "rook aanslag" en is afgesteld zodat de motor normaal nooit rookt (teveel brandstof). Als hij weer soepel gaat weer monteren.
Groetjes,
René.
De knop is bedoeld om het starten te vergemakkelijken bij lage temperaturen die echter nog niet zo laag zijn dat je moet gloeien enz. Een koude motor 's morgens vroeg in de herfst zeg maar.
De knop zou vanzelf naar buiten moeten komen zodra de motor aanspringt. Is dat niet zo is de zaak verkleefd. Je kunt het ding er af schroeven en te weken leggen in een bakje diesel voor een nachtje. Dan eens proberen of er beweging in zit. Demonteer het ding niet, het is namelijk tevens de "rook aanslag" en is afgesteld zodat de motor normaal nooit rookt (teveel brandstof). Als hij weer soepel gaat weer monteren.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....