PZ strela achter de mf 135

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
sjoerdb

PZ strela achter de mf 135

Bericht door sjoerdb »

wie weet of de PZ strela uitgevoerd hoort te zijn met 4 verschillende tanden en wie weet exact de goeie volgorde van de tanden. er zijn 2 mogelijkheden per rotor en graag doe ik het in 1 keer goed. eigenlijk zijn er wel 4 mogelijkheden want je kan ook nog links met rechts wisselen, het andere verschil zit hem in de veer van 33 cm die wel of niet een knik heeft.

ik heb een orginele handleiding van iemand gemaild gekregen, daar kan ik in vinden dat er 4 verschillende tanden genoemd worden in de onderdelenlijst. ik kan alleen niet vinden hoe de tand en waar welke tand gemonteert moet worden. ik hoop dat iemand me er mee kan helpen zodat we binnenkort weer een perfect schuddende strela hebben.

jeroen1080

Re: PZ strela achter de mf 135

Bericht door jeroen1080 »

Dit klopt!

Je hebt op een Strela Linkse en Rechtse tanden, onderverdeeld in kort en lang. Je hebt dus links kort en lang, die je om en om monteert. Voor rechts geldt dit ook.

Mvg,
Jeroen Jacobs

sjoerdb

Bericht door sjoerdb »

ik heb 20 nieuwe tanden binnen, 5 stuks van ieder soort. nu nog iemand vinden die exact de goeie montage manier van welke tand waar moet. gekocht voor 70 euro via GRANIT. wie o wie weet de goeie montage manier. ik zal binnenkort fotos maken van de tanden om het meer uit te leggen. alvast bedankt!

reind

Bericht door reind »

Mijn vader heeft vroeger achter zijn Mf 130 een Kemper Hydraumat gehad.
Deze was vergelijkbaar met de PZ strela.
Daar zaten inderdaad 4 verschillende tanden bij.
2 verschillende voor het linker hooiwiel om en om gemonteerd.
En 2 verschillende voor het rechter hooiwiel om en om gemonteerd.

Dit was gedaan omdat door de tanden te verstellen er ook met de machine het hooi of gras geharkt kon worden.
Ik zal eens kijken of ik het instruktieboekje nog kan vinden.
Ferguson Ted petroleum1953, M-F 133 3cil 1968. En ander antiek.
w.o. LFE 3 punt maaibalk 1963, Rud Sack ploeg 1930, Allen Oxford TS 1957, Agria 1700 D tuinfrees, Gutbrod tuinploeg, bungartz tuinfreesje, Trabant 601 1964, smid gebouwde melkbussen 3 punt bak, smid gebouwde achterlader met bak en vork jaren 60

Josephus

Bericht door Josephus »

Strela merkt de tanden meestal met een kleur ,blauw en geel. Dus een kleur voor links en een voor rechts.Je moet ze om en om monteren.Dus een tand met lange haak en dan weer een met twee gelijke haken.Je moet wel opletten dat de veer in de goede richting staat en je moet ze echt goed aandraaien.
Tip: Toen ik ze bij de mijne moest monteren heb ik op marktplaats naar een foto van een goede strela gezocht en kon ik zo controleren of ze in de goede richting stonden. mvg Josephus

Plaats reactie