Hallo ,
ik heb een oude Ferguson (type weet ik niet echt) .Waar kan ik dat ergens vinden welk type het is?
Ik denk dat het een tef is .
Mijn vraag is : er is een lekkage bij mijn aftakas en het zal ws de keerring zijn . Hoe kan ik die keerring vervangen ? Er zit een plaat(je) met drie bouten , deze drie bouten heb ik losgehaald en het plaatje ook maar het lukt mij niet om de aftakas los te halen . Heeft iemand tips of tekeningen ?
Bvd
groeten Johan
lekkage bij aftakas
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Contacteer:
Beste Johan,
Als je de drie bouten van de aftakas los hebt, kun je bij een TEF de aftakas er gewoon uit trekken.
Een TEF is te herkennen aan 1 versnellingspook.
Een 35 heeft twee versnellingspoken.
Plaatjes uit de onderdelen boeken zijn te vinden op deze site via de onderstaande link
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/tech_onder4.htm
Als je de drie bouten van de aftakas los hebt, kun je bij een TEF de aftakas er gewoon uit trekken.
Een TEF is te herkennen aan 1 versnellingspook.
Een 35 heeft twee versnellingspoken.
Plaatjes uit de onderdelen boeken zijn te vinden op deze site via de onderstaande link
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/tech_onder4.htm
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Contacteer:
Hello Allemaal,
Gerrit, hoort dit niet in het normale forum thuis ?
Jotin,
Stuur me even een mailtje via de knop e-mail onderin deze post dan mail ik je de 2 bladzijden uit het manual wel. Hij kan er ook gewoon uitgetrokken worden. Je zult echter of de olie moeten aftappen (30 liter) of de trekker met de voorwielen in een greppel zetten (naaf moet onder maaiveld) zodat de olie naar voren loopt.
Groetjes,
René.
Gerrit, hoort dit niet in het normale forum thuis ?
Jotin,
Stuur me even een mailtje via de knop e-mail onderin deze post dan mail ik je de 2 bladzijden uit het manual wel. Hij kan er ook gewoon uitgetrokken worden. Je zult echter of de olie moeten aftappen (30 liter) of de trekker met de voorwielen in een greppel zetten (naaf moet onder maaiveld) zodat de olie naar voren loopt.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....