Injectiepomp 35x

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Injectiepomp 35x

Bericht door johan »

Hallo
Ik zou de injectiepomp van mijn 35x willen afnemen in verband met het uittesten ervan.
Op wat moet ik letten. Aan de buitenkant is er een merkteken zichtbaar.
Maar wat er binnenin is weet ik niet. Als de pomp er af is en de motor word een toer verdraaid is dan alles ontregeld. Of kan de pomp maar op een gepaste stand geplaatst worden.
Heeft daar iemand ervaring mee.
Groeten JOHAN.
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Johan,

de pomp is aangedreven middels een set "splines" zoals de aftakas. Er zit één dubbel breede spline op dus kan de as maar op een manier in de pomp. Bij het terug zetten dus de pomp in de zelfde stand als de as zetten en als hij er op zit de pomp zo draaien dat de merktekens weer overeen komen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Tony
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 03 dec 2006 19:39
Locatie: Someren

Bericht door Tony »

Hallo Jan, Fergie

Als het een 35X betreft, dus met 3cyl Perkins, ben je in dit geval even abuis René. Bij de Perkins word de pomp direct door een tandwiel aangedreven, er komt geen splineasje aan te pas zoals bij de 23C. Om de pomp te demonteren dien je het dekseltje waar de olievuldop op zit te verwijderen. Daarachter zit het tandwiel, de 3 bouten waarmee het tandwiel vast aan de brandstofpomp zit dien je te verwijderen, let goed op dat deze niet in de motor vallen, ander ben je nog niet klaar! Het tandwiel zelf komt los te liggen, maar kan er niet uit vallen. Ga er niet aan zitten prutsen, of de motor verdraaien, ander heb je kans dat je de timing opnieuw moet afstellen. Dmv een paspen kan het tandwiel maar op één manier terug op de pomp, daar hoef je je dus geen zorgen over te maken. Als het tandwiel los is kan je de pomp van de distriebutiedeksel loshalen door de drie moeren te verwijderen.
Ik ga er even vanuit dat alle leidingen al los zijn. Monteren in omgekeerde volgorde. Let daarbij even op dat de paspen van tandwiel en pomp in lijn staan, desgewenst de pomp vooraf verdraaien, NIET de motor of het tandwiel in de distriebutie. Als je dit goed doet, loopt hij weer direct, zelf al meerderemalen in de praktijk uitgevoerd.

succes Jan,

Tony

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Tony,

Weer wat geleerd !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie