Price as aftakas koppeling MF 65 MKII multipower

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Patrick VH

Price as aftakas koppeling MF 65 MKII multipower

Bericht door Patrick VH »

Hallo allemaal,

Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik een MF 65 die ik aan het opknappen ben.
De motor loopt weer, en loopt super! Alleen rijd de trekker niet, eerst een probleem met de koppeling (pinnetje afgebroken van een van de druk vingers) maar ik kwam ook nog een lekkage tegen. Dit bleek bij de price as weg te komen van de aftakas, waar dus ook de olie langs gaat voor de multipower. In de as zijn groeven ontstaan die er niet horen te zijn, en uitwendig waren anderen mij schijnbaar al voor, omdat ik bij het demonteren van de as uit de behuizing een extra busje tegen kwam over 2 zuigerveren heen. Daarnaast is er een groef ontstaan voor aan de as waar de keerring hoort te wezen.

Nu is dus mijn vraag, wat is het beste om te doen?
As oplaten lassen en afdraaien? (word mij afgeraden vanwege het verliezen kracht en hardheid van de as)
Afdraaien, zowel uitwendig en inwendig, dus een keerring opzoeken die ietsjes smaller qua binnendiameter is en een busje plaatsen binnen in de as. (niet echt mijn voorkeur)
Andere as van slooptrekker? (word mij afgeraden, want ja waarom worden die trekkers gesloopt, waarschijnlijk om de zelfde reden dat mijn trekker aan de kant is gezet)
Trekker in onderdelen verkopen? (Was ik absoluut niet van plan, en gaat als het aan mij ligt niet gebeuren!XD)

Ik hoor het wel

Kallum an
Patrick

fergie
Contacteer:

Re: Price as aftakas koppeling MF 65 MKII multipower

Bericht door fergie »

Hello Patrick,

Tegenwoordig zijn er zogenaamde "speedy sleeves" leverbaar van SKF. Dit zijn zeer dunwandige harde busjes in enorm veel maten leverbaar welke bedoeld zijn voor dit soort gevallen. De gemiddelde lager leveancier moet je er an kunnen helpen. Er zijn in deze twee opties :

1. Alleen busen plaatsen, ze zijn zo dun dat de standaard keering er eigenlijk geen probleem mee moet hebben.
2. Indien je op een rare maat uit komt de as afdraaien tot er een maat is die past en zo ook de keering weer op de orginele diameter te laten lopen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Marco55

Bericht door Marco55 »

Zie de link hieronder over de speedy sleeves. Ik heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee. Ze lijken mij erg prijzig.

http://www.atdbv.nl/aandrijftechniek-sp ... 33_85.html

mvg Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Marco,

Beter duur dan niet te koop. Overigens zijn dit bruto prijzen dus het kan best mee vallen. Ik heb enkele berichten uit Engeland dat dit zeer goed werkt en ook mijn motoren revisie bedrijf had er goede ervaringen mee. Heb ze zelf (nog) niet nodig gehad.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie