klopt het dat de motor van ene triumph tr2 (sportauto) van de jaren 50 dezelfde motor is dan die wat in een ferguson tea 20 steekt?
bedankt freddy
motor tea
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: motor tea
hello
The Triumph TR2 (TRiumph 2 liter sports) was built between 1953 and 1955 by the Standard Motor Company in the United Kingdom, during which time 8,636[3] cars were produced. The DVLA revealed in 2002 that only 517 examples of this car remain on UK roads[4].
The car used a twin SU carburetor version of the 1991 cc four cylinder Standard Vanguard engine tuned to increase its output to 90 bhp (67 kW).[2]
The body was mounted on a substantial separate chassis with coil-sprung independent suspension at the front and a leaf spring live axle at the rear. Either wire or disc wheels could be supplied. The standard transmission was a four speed manual unit but overdrive was available on top gear as an option. Lockheed drum brakes were fitted all round.
http://www.triumph-tr2.nl/TR2D.jpg
http://www.triumph-tr2.nl/DSC02622.JPG
http://www.triumph-tr2.nl/DSC02629.JPG
Lijkt er verdacht veel op. Maar ik denk dat het gietstuk van het blok toch anders is, 90 pk,,,, je brengt verkeerde mensen op iedeen ....aangepaste tandwieltjes in de bak...
mvg hans eshuis
The Triumph TR2 (TRiumph 2 liter sports) was built between 1953 and 1955 by the Standard Motor Company in the United Kingdom, during which time 8,636[3] cars were produced. The DVLA revealed in 2002 that only 517 examples of this car remain on UK roads[4].
The car used a twin SU carburetor version of the 1991 cc four cylinder Standard Vanguard engine tuned to increase its output to 90 bhp (67 kW).[2]
The body was mounted on a substantial separate chassis with coil-sprung independent suspension at the front and a leaf spring live axle at the rear. Either wire or disc wheels could be supplied. The standard transmission was a four speed manual unit but overdrive was available on top gear as an option. Lockheed drum brakes were fitted all round.
http://www.triumph-tr2.nl/TR2D.jpg
http://www.triumph-tr2.nl/DSC02622.JPG
http://www.triumph-tr2.nl/DSC02629.JPG
Lijkt er verdacht veel op. Maar ik denk dat het gietstuk van het blok toch anders is, 90 pk,,,, je brengt verkeerde mensen op iedeen ....aangepaste tandwieltjes in de bak...
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: motor tea
Hello Freddy,
Het TR3 blok is gebaseerd op de standard motor zoals wij die kennen maar dan de bestelbus uitvoering. Helaas is de pagina uit de lucht waar een en ander op stond maar de lijst verschillen is behoorlijk groot. Om te beginnen, blok is versterkt met ribben, geen vliegwiel huis aangegoten maar losse pasplaat. Andere zuigers, zuigerstangen en beter gebalanceerde krukas enz.
Groetjes,
René.
Het TR3 blok is gebaseerd op de standard motor zoals wij die kennen maar dan de bestelbus uitvoering. Helaas is de pagina uit de lucht waar een en ander op stond maar de lijst verschillen is behoorlijk groot. Om te beginnen, blok is versterkt met ribben, geen vliegwiel huis aangegoten maar losse pasplaat. Andere zuigers, zuigerstangen en beter gebalanceerde krukas enz.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 187
- Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01
Re: motor tea
Kortom, die is precies hetzelfde, maar dan anders...
Ik snap niet helemaal waarom iemand een motorblok van een auto op een Ferguson wil monteren, om harder te gaan? Dan koop je toch een auto? Of eigenlijk, afhankelijk waar je woont en de route naar je werk, met een trekker kun je gewoon op topsnelheid naar je werk, met de auto moet je erg kalm aan doen (gemiddelde snelheid in de spits wil nog wel eens rond de 30 km/h of minder liggen). Dus dan toch maar een trekker kopen?
Groetsels,
Andreas

Ik snap niet helemaal waarom iemand een motorblok van een auto op een Ferguson wil monteren, om harder te gaan? Dan koop je toch een auto? Of eigenlijk, afhankelijk waar je woont en de route naar je werk, met een trekker kun je gewoon op topsnelheid naar je werk, met de auto moet je erg kalm aan doen (gemiddelde snelheid in de spits wil nog wel eens rond de 30 km/h of minder liggen). Dus dan toch maar een trekker kopen?
Groetsels,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht

-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: motor tea
hoi
ja zal je wel niet snappen, Ik heb er ook eentje harder laten lopen. Dan laat je de auto a 1,55 euro per liter benzine wel staan tegen 0,80 euro per liter rode diezel en hij rijd zuiniger ook nog!!
Even naar de dierenarts perseline halen, even naar de dealer dat, dat ophalen, even naar de supermarkt, even dit even dat. En ongemerkt rij je er 50 uur mee. En de auto staat stil.
Maar er staan nog tig ander fergusonetjes om van de omgeving te genieten.
mvg hans eshuis
ja zal je wel niet snappen, Ik heb er ook eentje harder laten lopen. Dan laat je de auto a 1,55 euro per liter benzine wel staan tegen 0,80 euro per liter rode diezel en hij rijd zuiniger ook nog!!
Even naar de dierenarts perseline halen, even naar de dealer dat, dat ophalen, even naar de supermarkt, even dit even dat. En ongemerkt rij je er 50 uur mee. En de auto staat stil.
Maar er staan nog tig ander fergusonetjes om van de omgeving te genieten.
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie