Stel jezelf voor

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
kapode

Stel jezelf voor

Bericht door kapode »

Hallo beste forumbezoekers. Mijn naam is Kees Janse en ben geboren in 1952 en getogen in Vrouwenpolder, een dorp in het noorden van Walcheren. Mijn liefde voor de MF trekkers bestaat al sinds de jaren 70 toen mijn vader de paarden inruilde voor een trekker, eem 35X. Later werd deze na motorschade ingeruild voor een 135-er. Deze doet tot op de dag van vandaag nog dienst bij mijn broer die het bedrijf van mijn vader heeft over genomen. Zelf heb ik 6 jaar geleden een MF 1135 gekocht uit 1975, enkel om er mee te rijden en op te knappen. Voor het opknappen heb ik 10 jaar uigetrokken en hiervan zijn er dus al 6 om. Met het huidige schema moet het lukken om de trekker over 4 in orde te hebben.

fergie
Contacteer:

Re: Stel jezelf voor

Bericht door fergie »

Hello Kapode,

Welkom !. Ook een voorliefde voor de grotere types dus !. De 1135 was een ongeblazen 6.354 toch ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

kapode

Bericht door kapode »

Niet correct. De motor is wel een 354 maar met een windmolen. Mijn voorkeur gaat uit naar grote tractoren, liefst had ik een 1155 gekocht maar daar was de inhoud van mijn portemonnaien niet toereikend voor. Overigens vind ik de 100 serie ( 133 tot 1150 ) en de amerikaanse modellen mooier dan alles wat daarna gekomen is. Wel enkele problemen op moeten lossen, hefinrichting werkte niet, oliekkage in de verikale stuuras, electrische installatie, diverse ruiten kapot of ontbraken. Nu nog stukken vervangen in het dak van de cabine en nog wat spuitwerk verrichten.

Gr. Kees.

johnny

Bericht door johnny »

Hallo,

Welkom, en nog uit Zeeland ook! Succes met het opknappen.
En veel plezier er mee!

Groeten, Johnny
1xmassey ferguson 1080 super 4wd 2x massey-ferguson 65 1xted 1xtel
Vedder bij ons op het bedrijf mf35, 133, 155, 168, 690, 3080 2xford dexta

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Kees,

Da's de AT6.354 dus. Ik had gedacht dat hij zonder windmolen was maar da's de 1134 afkomstig uit het spagetti land. Hoeveel Pk's hebben ze er in dit geval uit geperst ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

kapode

Bericht door kapode »

Beste René,

De motor levert ( leverde ) volgens de boeken 135 pk.

Gr. Kees.

Plaats reactie