Hoi
Hoe kan ik de speling van het horizontaal scharnierend asje waar het stangensysteem is gekoppeld op de dieselpomp van mijn TEF wegnemen. Heeft dat enige ginder in verband met het normaal draaien van de motor.
Heeft daar iemand ervaring mee.
Groeten Johan
Dieselpomp TEF
Moderators: Tony, fergie, admin
Dieselpomp TEF
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
Re: Dieselpomp TEF
hallo
Je kan er twee bronzen busjes inplaatsen.
Draai het kapje af ,asje eruit halen ,vervolgens asje iets afdraaien,enkel de uiteinde van de as. Door het gat waar de as doorgaat enkele millimeters groter boren.Zorg er voor dat de kap perfect gecentert staat ten op zichte van de boor anders zal de as achterna moelijk of niet door de nieuwe bussen gaan.Daarna twee bronzen busjes maken die in de nieuwe gaten passen .
Groeten Valentijn
Je kan er twee bronzen busjes inplaatsen.
Draai het kapje af ,asje eruit halen ,vervolgens asje iets afdraaien,enkel de uiteinde van de as. Door het gat waar de as doorgaat enkele millimeters groter boren.Zorg er voor dat de kap perfect gecentert staat ten op zichte van de boor anders zal de as achterna moelijk of niet door de nieuwe bussen gaan.Daarna twee bronzen busjes maken die in de nieuwe gaten passen .
Groeten Valentijn
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Dieselpomp TEF
Hello Daar,
Zelf heb ik daartoe een nieuw asje gekocht (http://www.pslaterfie.co.uk/index.html, weet niet of hij ze nog heeft) omdat het asje ook behoorlijk versleten was. Vervolgens bronzen busjes gedraaid en om die te plaatsen de boring in het kapje vergroot naar 10mm. De busjes zijn er vervolgens in geperst met een overmaat van 0,05mm en daarna is de boring van 7,9mm geruimd met een 8mm hand ruimer naar de juiste maat en daarmee ook in lijn gebracht.
Overigens, een en ander blijft verbazingwekkend goed werken ook met behoorlijk veel speling.
Groetjes,
René.
Zelf heb ik daartoe een nieuw asje gekocht (http://www.pslaterfie.co.uk/index.html, weet niet of hij ze nog heeft) omdat het asje ook behoorlijk versleten was. Vervolgens bronzen busjes gedraaid en om die te plaatsen de boring in het kapje vergroot naar 10mm. De busjes zijn er vervolgens in geperst met een overmaat van 0,05mm en daarna is de boring van 7,9mm geruimd met een 8mm hand ruimer naar de juiste maat en daarmee ook in lijn gebracht.
Overigens, een en ander blijft verbazingwekkend goed werken ook met behoorlijk veel speling.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: Dieselpomp TEF
Hallo
Ik ga het eens demonteren en eens bekijken en misschien busjes voor maken.
René, zal misschien wel een nieuw asje bestellen.
Mannen desondanks bedankt voor de hulp.
Groeten Johan
Ik ga het eens demonteren en eens bekijken en misschien busjes voor maken.
René, zal misschien wel een nieuw asje bestellen.
Mannen desondanks bedankt voor de hulp.
Groeten Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.