piston pen bussen
Moderators: Tony, fergie, admin
-
piston pen bussen
hallo,
ik ben mijn motor aan het reviseren en heb mij kop nieuwe kleppen en klepgeleiders in laten zetten.
bij het demonteren heb ik de piston pen bussen iets beschadigd en was er één bus gebroken.
volgens revisie bedrijf is het verstandiger om te vervangen alleen deze maat bus hebben ze niet, en moeten gemaakt worden van grotere bussen en deze op maat draaien
-wie weet waar deze bussen op maat kan bestellen (hps heeft ze niet)
-of wie kan mijn gebruikte drijfstangen leveren waar uiteraard de bussen nog goed van zijn.
-andere opties .....
groeten conrad
ik ben mijn motor aan het reviseren en heb mij kop nieuwe kleppen en klepgeleiders in laten zetten.
bij het demonteren heb ik de piston pen bussen iets beschadigd en was er één bus gebroken.
volgens revisie bedrijf is het verstandiger om te vervangen alleen deze maat bus hebben ze niet, en moeten gemaakt worden van grotere bussen en deze op maat draaien
-wie weet waar deze bussen op maat kan bestellen (hps heeft ze niet)
-of wie kan mijn gebruikte drijfstangen leveren waar uiteraard de bussen nog goed van zijn.
-andere opties .....
groeten conrad
-
- Contacteer:
Re: piston pen bussen
Hello Conrad,
Wat voor trekker/motor heb je het over ?.
Groetjes,
René.
Wat voor trekker/motor heb je het over ?.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
hallo,
het gaat over m'n ferguson tef 4 cilinder uit 54
het gaat over m'n ferguson tef 4 cilinder uit 54
hallo Conrad
Deze bussen van een tef zijn niet te verkrijgen,ik heb namelijk het zelfde voor gehad onlangs.Op maat laten maken is de enige oplossing,maar dan moeten de oliekanalen in de bus wel ongeveer hetzelfde zijn als de oude of de motor zal vastlopen .De groeven die er in zitten dienen om de smering goed te verdelen.Kan wel een aardig bedrag gaan kosten.Oude drijfstangen nemen heeft geen zin vanwege de speling.
groeten Valentijn
Deze bussen van een tef zijn niet te verkrijgen,ik heb namelijk het zelfde voor gehad onlangs.Op maat laten maken is de enige oplossing,maar dan moeten de oliekanalen in de bus wel ongeveer hetzelfde zijn als de oude of de motor zal vastlopen .De groeven die er in zitten dienen om de smering goed te verdelen.Kan wel een aardig bedrag gaan kosten.Oude drijfstangen nemen heeft geen zin vanwege de speling.
groeten Valentijn
-
- Contacteer:
Hello Conrad,
Ik heb nog drijfstangen, hoeveel moet je er hebben ?. Geloof niet dat ik er nog vier heb.
Groetjes,
René.
Ik heb nog drijfstangen, hoeveel moet je er hebben ?. Geloof niet dat ik er nog vier heb.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
-
hoi rene
Ik heb intresse in de drijfstagen die je hebt liggen als de bussen nog in redelijke staat zijn.
Hoeveel heb je er liggen? en wat kosten ze?
Ik zal voorlopig niet reageren ivm omstandigheden maar zal in week 10 weer operationeel zijn, dus ik hoor het wel.
groeten conrad
Ik heb intresse in de drijfstagen die je hebt liggen als de bussen nog in redelijke staat zijn.
Hoeveel heb je er liggen? en wat kosten ze?
Ik zal voorlopig niet reageren ivm omstandigheden maar zal in week 10 weer operationeel zijn, dus ik hoor het wel.
groeten conrad
-
hoi
wie heeft voor mij nog twee of drie drijfstangen liggen met daarin redelijke bussen ?
ik hoor het verder wel
wie heeft voor mij nog twee of drie drijfstangen liggen met daarin redelijke bussen ?
ik hoor het verder wel
-
- Contacteer:
Hallo , ik heb er wel nog 4 liggen .
Mvg robin
Mvg robin
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
-
hoi robin
een klein vraagje:
zijn de bussen nog redelijk
mijn drijfstangen zijn nog redelijk maar de bussen is er één van gescheurd
en wat is de prijs?
een klein vraagje:
zijn de bussen nog redelijk
mijn drijfstangen zijn nog redelijk maar de bussen is er één van gescheurd
en wat is de prijs?
-
- Contacteer:
Hallo , hoe kunt het beste zien of dat ze nog goed zijn ? ik zal straks even kijken , wat bied u ?
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
-
- Site Admin
- Contacteer:
Heren,
AUB niet handelen via dit deel van het forum.
Klik op het email knopje en stuur een email naar elkaar.
AUB niet handelen via dit deel van het forum.
Klik op het email knopje en stuur een email naar elkaar.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Contacteer:
Hallo ,
ok Gerrit , sorry hiervoor .
ok Gerrit , sorry hiervoor .
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
-
hoi
Het gaat hier over de busjes die boven in de drijfstang zitten. Waar de pin van de zuiger is zit zeg maar.
Ik zou ze vernieuwen en geen de2 hands kopen, je ben toch aan het reviseren dat kost veel geld. Dus dat beetje meer om het perfect te doen maakt toch niet meer uit??
mvg hans eshuis
Het gaat hier over de busjes die boven in de drijfstang zitten. Waar de pin van de zuiger is zit zeg maar.
Ik zou ze vernieuwen en geen de2 hands kopen, je ben toch aan het reviseren dat kost veel geld. Dus dat beetje meer om het perfect te doen maakt toch niet meer uit??
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Contacteer:
Hello Daar,
Nieuwe piston pen in de zuigerstang stoppen en voelen of je hem kunt kantelen. Indien niet het geval kun je dat met een gerust hart zo monteren. Klinkt gek maar de piston pen slijt vaak veel harder dan de bus.
Mijn charade motor had pennen die dusdanig waren ingesleten dat je in gemonteerde toestand de zuiger kon kantelen maar bij het verwijderen kreeg ik de pen er bijna niet door omdat de ongesleten delen toch wel erg precies pasten. Nieuwe pennen er in en niets mis mee.
Groetjes,
René.
Nieuwe piston pen in de zuigerstang stoppen en voelen of je hem kunt kantelen. Indien niet het geval kun je dat met een gerust hart zo monteren. Klinkt gek maar de piston pen slijt vaak veel harder dan de bus.
Mijn charade motor had pennen die dusdanig waren ingesleten dat je in gemonteerde toestand de zuiger kon kantelen maar bij het verwijderen kreeg ik de pen er bijna niet door omdat de ongesleten delen toch wel erg precies pasten. Nieuwe pennen er in en niets mis mee.
Groetjes,
René.