trommelrem FE 35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jens

trommelrem FE 35

Bericht door jens »

Hallo,
ik merkte al een tijdje op dat de rechtse rem het niet goed deed, bijregelen helpte niet, gisteren eens gekeken
en het probleem licht eraan dat waar de as in de trommel loopt de boring is uitgesleten, wanneer ik rem wipt de as omhoog en duwen de remschoenen maar een beetje. De as krijg ik er niet uit want aan de kant van de achterbrug zit de hefboom waar de rem is aangekoppeld en de kant van de trommel zit het T stuk die er ook niet doorheen kan. Hoe krijg ik die boring weer rond ? in lassen en dan rondfrezen, maar met de as erin is er
geen plaats ? weet iemand raad !

grts jens
-Ferguson 35 "goudbuikje" uit 57
-éénschaar Hert ploeg

hans eshuis

Re: trommelrem FE 35

Bericht door hans eshuis »

hoi

In de hefboom zit een inbusje, die eruit zien te krijgen dan kan de hefboom er uit. Kijk dit filmje eens ; http://www.youtube.com/watch?v=QUa8LzBk ... re=channel

Ik denk dat je bedoelt dat de plaat waar ook de trompet op zit ovaal is geworden?

Als er ruimte is zou je er een schijf binnen voor kunnen lasen. Ik heb het spul ook wel gebruikt liggen.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

jens

Bericht door jens »

hoi,
dat inbusje was al helemaal rond, dus heb ik het uitgeboord 15 diep.
maar er is geen beweging in te krijgen.
loopt die inbus er soms dieper door ?

mvg jens
-Ferguson 35 "goudbuikje" uit 57
-éénschaar Hert ploeg

Hendrik-Jan

Bericht door Hendrik-Jan »

Jens,

de inbus zorgt er alleen voor dat de hefboom niet kan verschuiven t.o.v. de as. De kracht wordt over gebracht door een half maantje. Dat kan behoorlijk vast geroest zitten. Ik heb de hefboom richting tractor lost getikt. Door een steeksleutel over de as te schuiven en dan met een een hamer tegen de sleute tikken.
Op deze manier kun de kracht beter op de hefboom overbrengen.

Hendrik-Jan
MF 35 snmy 1962

Plaats reactie