Wie heeft er ervaring met het reviseren van een waterpomp voor een MF 35 3cilinder?
Ik weet dat er revisie setjes verkrijgbaar zijn, gebruik hiervan wordt door mijn dealer afgeraden, doordat de poelies van de pomp moeilijk uitelkaar gaan. Ik heb al eens een pomp vervangen door een geheel nieuwe, nu begint jammer genoeg de pomp op mijn andere 35 ook te lekken.
Waterpomp Mf 35
Moderators: Tony, fergie, admin
Waterpomp Mf 35
MF 35x Smalspoor; MF 35 3cil
-
- Contacteer:
Hello Jaap,
Die revisie setjes wekren prima voor de 35 en de latere TE serie. vroege TE serie tractoren hadden een afwijkende pomp welke hiermee niet zondermeer kunnen worden gereviseerd. Mits gemonteerd door eimand die kundig genoeg is zou er geen reden zijn het gebruik ervan af te raden, ik neem aan dat de dealer je gewoon liever een hele pomp verkoopt om andere redenen.
Wat wel een probleem kan vormen is dat de waaier van het asje moet, da's een perpassing. In sommige gevallen wil het makkelijk met een paar dikke schroevendraaiers en in sommige gevallen moet je er een werkplaatspers bij gebruiken. Als originaliteit niet hoog in je vaandel staat dan gewoon een vervangende pomp monteren !.
Groetjes,
René.
Die revisie setjes wekren prima voor de 35 en de latere TE serie. vroege TE serie tractoren hadden een afwijkende pomp welke hiermee niet zondermeer kunnen worden gereviseerd. Mits gemonteerd door eimand die kundig genoeg is zou er geen reden zijn het gebruik ervan af te raden, ik neem aan dat de dealer je gewoon liever een hele pomp verkoopt om andere redenen.
Wat wel een probleem kan vormen is dat de waaier van het asje moet, da's een perpassing. In sommige gevallen wil het makkelijk met een paar dikke schroevendraaiers en in sommige gevallen moet je er een werkplaatspers bij gebruiken. Als originaliteit niet hoog in je vaandel staat dan gewoon een vervangende pomp monteren !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....