de radiator waar je het water in moet gieten is messing vanboven van onze ted-20 p3 1955 en van onze tef niet hoe komt dat?
groetjes robin
radiator
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
radiator
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Robin,
Dat kan verschillende oorzaken hebben. In productie zijn verschillende doppen gebruikt van verschillende fabrikanten. Ook kan het zijn dat de dop is vervangen omdat die niet goed meer was. De dop heeft namelijk de functie afsluiten maar ook overdruk ventiel. Dat laatste is het deel met de veer. Die zorgt er voor dat het systeem onder druk kan staan waardoor het kookpunt van het koelmiddel wordt verhoogd. Omdat de veer wel eens slapper wordt door de leeftijd kan het dus zijn dat men problemen had met de koeling en de dop is vervangen.
Groetjes,
René.
Ps. ik heb je orginele post geedit en de tweede verwijderd. Dat kun je ook zelf doen door in te loggen (de blauwe link bovenaan het scherm onder "het massey ferguson forum) wat je mischien wel twee keer moet doen. (gerrit weet nog niet waarom dat is....) Daarna hebben alle posten die je zelf hebt gemaakt een set extra icoontjes, een kruisje om de post te verwijderen en een wijzig icoontje met een schaar.
Dat kan verschillende oorzaken hebben. In productie zijn verschillende doppen gebruikt van verschillende fabrikanten. Ook kan het zijn dat de dop is vervangen omdat die niet goed meer was. De dop heeft namelijk de functie afsluiten maar ook overdruk ventiel. Dat laatste is het deel met de veer. Die zorgt er voor dat het systeem onder druk kan staan waardoor het kookpunt van het koelmiddel wordt verhoogd. Omdat de veer wel eens slapper wordt door de leeftijd kan het dus zijn dat men problemen had met de koeling en de dop is vervangen.
Groetjes,
René.
Ps. ik heb je orginele post geedit en de tweede verwijderd. Dat kun je ook zelf doen door in te loggen (de blauwe link bovenaan het scherm onder "het massey ferguson forum) wat je mischien wel twee keer moet doen. (gerrit weet nog niet waarom dat is....) Daarna hebben alle posten die je zelf hebt gemaakt een set extra icoontjes, een kruisje om de post te verwijderen en een wijzig icoontje met een schaar.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
ik bedoelde eigenlijk de "tank" waar het water in komt .
maar tog bedankt voor de uitleg.
maar tog bedankt voor de uitleg.
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Robin,
Je bedoeld dat de ene top-tank een koper kleur heeft (is het ook) en de andere een tin kleur ?. Dat kan kloppen, de TE-F20 had na enige tijd radiators die in de fabriek als laatste stap geheel in een bak tin gingen om zo sterker te worden. Er zal dan een plaatje op zitten waar "DB" van "dipped block" in geslagen is. Deze versterking was voor de trillingen van de diesel nodig, de P3 ombouw heeft inderdaad wel eens problemen !.
Groetjes,
René.
Je bedoeld dat de ene top-tank een koper kleur heeft (is het ook) en de andere een tin kleur ?. Dat kan kloppen, de TE-F20 had na enige tijd radiators die in de fabriek als laatste stap geheel in een bak tin gingen om zo sterker te worden. Er zal dan een plaatje op zitten waar "DB" van "dipped block" in geslagen is. Deze versterking was voor de trillingen van de diesel nodig, de P3 ombouw heeft inderdaad wel eens problemen !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....