Motor type MF 135 ( engels-frans)

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jan-aldizer
Contacteer:

Motor type MF 135 ( engels-frans)

Bericht door jan-aldizer »

Hallo, ik heb een mf 135 met op het type plaatje SNDMY 267759 Paris, dus hoogst waarschijnlijk een Franse 135 uit 1968, met volgens het type overzicht een motor type A3.144, maar nu staat er op de luchtinlaat op het blok AD3.152 . Zou het dan een Franse zijn met een Engels type blok of zou er iets anders niet kloppen. Graag hoor ik van een ieder die er iets meer van weet.
Gr Jan de Vries.
Ik ben in het gelukkige bezit van : een mf 65 bjr. 1964, een Massey Ferguson 165, een Porsche diesel junior bjr 1961, een Miedema mestwagen, een gewone 2 tons miedema wagen, Een 3 tons Miedema kieper, een Vicon kunstmeststrooier met metalen bak, 1 Wifo achterlader met sloothaak , een Gerlsma cardan hooi sleep, 2 x een Mentor cyclomaaier sm135, een Mentor 4 wielige mestwagen, een Mentor Gigant mestwagen en nog wat divers klein spul.

hans eshuis

Re: Motor type MF 135 ( engels-frans)

Bericht door hans eshuis »

hoi

Als ik het goed heb heeft de engelse een typeplaatje op het lucht inlaat en de franse niet. Dat is mij een keer verteld. Rene zal dit wel weten.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Jan,

Het antwoord is heel simpel.
Heb jij een Franse MF 135 die gebouwd is voor de export, dan zit er een Perkins A3.152 in.
Deze trekker werd in Frankrijk zelf verkocht als een MF 140.
Heb jij een Franse MF 135 voor de interne Franse markt, dan zit er een Perkins A3.144 in.

Jij hebt dus een in Frankrijk, voor de export, gebouwde MF 135 met een Perkins A3.152.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

jan-aldizer
Contacteer:

Bericht door jan-aldizer »

Dank je voor het antwoord, en dan zit ik nog wel met de vraag waarom er op de luchtinlaat dan het plaatje AD3.152 staat en geen A3.152? Misschien bedoelde jij ook wel een AD3.152. Die van mij staat op 32 inch banden, dat kon ook bij de 140.
Gr Jan de Vries.
[quote = "admin"] Jan,

Het antwoord is heel simpel.
Heb jij een Franse MF 135 die gebouwd is voor de export, dan zit er een Perkins A3.152 inch
Deze trekker Werd in Frankrijk zelf verkocht als een MF 140.
Heb jij een Franse MF 135 voor de Franse interne markt, dan zit er een Perkins A3.144 inch

Jij hebt dus een in Frankrijk, voor de uitvoer, Gebouwde MF 135 met een Perkins A3.152. [/ Quote]
Ik ben in het gelukkige bezit van : een mf 65 bjr. 1964, een Massey Ferguson 165, een Porsche diesel junior bjr 1961, een Miedema mestwagen, een gewone 2 tons miedema wagen, Een 3 tons Miedema kieper, een Vicon kunstmeststrooier met metalen bak, 1 Wifo achterlader met sloothaak , een Gerlsma cardan hooi sleep, 2 x een Mentor cyclomaaier sm135, een Mentor 4 wielige mestwagen, een Mentor Gigant mestwagen en nog wat divers klein spul.

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Jan,

Ik bedoelde inderdaad AD3.152.

Wat de maat van de achterwielen betreft, als de trekker af fabriek met groter achterwielen werd geleverd was dat te herkennen aan een letter in het serienummer.
SNDMY
S = Standaard spoorbreedte
ND = Direct ingespoten Diesel motor (Dus AD3.152 in dit geval)
M = tweetraps koppeling (dubbele koppeling)
Y = differentieel slot.

Als de trekker af fabriek met een afwijkende bandenmaat was geleverd, had er nog een L (=32 Inch) achter moeten staan.

Waarschijnlijk heeft jou trekker dus na het verlaten van de fabriek 32 inch velgen gekregen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

pampa

Bericht door pampa »

Hallo,

Er zit 100% zeker een ad 3 152 motor voor, ik heb deze trekker namelijk in het bezit gehad. Wat de achterbanden betreft, volgens mij was 32'' vroeger in die tijd een optie en kon je bij de dealer/importeur er onder laten zetten.

beste trekker zijn dit!

Plaats reactie