hefpomp

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
conrad van doorn

hefpomp

Bericht door conrad van doorn »

even een vraagje :
mijn tef heeft 15 jaar stilgestaan daarvoor heeft hij dienst gedaan voor een landbouw spuit.
De hef was voor dat ik hem kreeg kapot (spuit hong met kettingen aan de trekker).
Bij het uit elkaar halen van de pomp kom ik een kort zuigertje tegen (steeltje).
Ik heb het forum al eens bekeken en kom daar zo'n zelfde vraag tegen maaar mijn steeltje bestaat alleen uit de zuiger
er komt geen wokkel erachteraan,sterker nog de gehele gang is leeg en er ligt niets in mijn achterbrug van onderdelen betreft . Ik weet dat er twe verschillende pompen geinstaleerd werden volgens manual.
zou iemand mijn verhaal kunnen bevestigen en wat kan de oorzaak zijn van het niet heffen??
oja ik heb een pakking set bij history parts besteld zit een grote o ring bij waar hoort deze thuis kom hem niet tegen volgens manual . van de hef cilinder ligt een véél kleinere onder bovendeksel/cilinder
ik hoor het wel

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: hefpomp

Bericht door admin »

Beste Conrad,

Hierbij een plaatje van mijn restauratieverslag
Afbeelding

Lees de rest op de volgende pagina
http://www.annatefka.com/annatefka/tef_onder5.htm

Kijk daarbij ook naar de volgende plaatjes in het onderdelen boek
Afbeelding
Afbeelding

Het buisje moet verbonden zijn met twee stangen die door de hefhandle worden bedient en van boven naar onder lopen. Door het buisje in de pomp te verschuiven bepaal je of de hef stijgt of zakt.

Ik hoop dat het hiermee wat duidelijk word. Zo niet, stuur dan even een email.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie