Beste ,
Als ik de versnellingshendel naar rechts en naar voren duw , met de knop rechts van de versnellingsbak ingedrukt, krijg ik maar enkele mm's beweging in de stang voor de bediening van de startmotor .
Met de hand kan ik de stang aan de startmotor gemakkelijk bedienen .
Wat kan ik hier aan verhelpen ?
Alvast dank !
Mario
TEF 20:Starten met versnellingspook
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: TEF 20:Starten met versnellingspook
hallo Mario
Het kan zijn dat je de knop langszij de versnellingsbak niet meer diep genoeg ingedrukt kunt krijgen en dan kan je de startpook niet ver genoeg krijgen om te starten,de knop moet tot tegen de bak komen om goed te werken.Er kan vuil tussen gekomen zijn door de jaren ,ik heb hetzelfde voor gehad ,de oplossing was toen met een spuitbus remmenreiniger tussen de as en de bak spuiten en vervolgens de knop herhaaldelijk indrukken tot hij vrij goed beweegt.
MVG Valentijn
Het kan zijn dat je de knop langszij de versnellingsbak niet meer diep genoeg ingedrukt kunt krijgen en dan kan je de startpook niet ver genoeg krijgen om te starten,de knop moet tot tegen de bak komen om goed te werken.Er kan vuil tussen gekomen zijn door de jaren ,ik heb hetzelfde voor gehad ,de oplossing was toen met een spuitbus remmenreiniger tussen de as en de bak spuiten en vervolgens de knop herhaaldelijk indrukken tot hij vrij goed beweegt.
MVG Valentijn
-
- Contacteer:
Hello Mario,
Slijtage van de selectors en deoverige onderdelen betekend soms dat de zaak niet meer gesteld kan worden maar grote kans dat je het volgende met succes kunt uitvoeren.
1. Verwdijder de splitpin en de pin uit de hevel op de startmotor.
2. Verwijder de massa klem van de accu
3. Los de borgmoer op de bedien stang
4. schroef de kop een paar slagen los op de stang
5. Doe de pin er weer in met de stang in de hevel maar zonder splitpen.
6. Bedien de pook (of beter laat dat doen) langzaam en kijk naar de beugel op de starter
Die beugel mag in princiepe niet bewegen door het bedienen van de pook. Door steeds stap 4-6 te doen zou je op een zeker punt die beugel wel moeten zien bewegen. Dan de kop op de stang een 1/2 slag los per keer tot het niet meer tot bewegen komt. Dan de splitpin er ook in en de borgmoer vast. Accu aansluiten en proberen maar.
Lukt het bovenstaande niet meer dan de stang uitbouwen, door midden zagen en er een stukje van ca 1cm er tussen lassen. Dan hele circus weer van voor af aan.
Groetjes,
René.
Slijtage van de selectors en deoverige onderdelen betekend soms dat de zaak niet meer gesteld kan worden maar grote kans dat je het volgende met succes kunt uitvoeren.
1. Verwdijder de splitpin en de pin uit de hevel op de startmotor.
2. Verwijder de massa klem van de accu
3. Los de borgmoer op de bedien stang
4. schroef de kop een paar slagen los op de stang
5. Doe de pin er weer in met de stang in de hevel maar zonder splitpen.
6. Bedien de pook (of beter laat dat doen) langzaam en kijk naar de beugel op de starter
Die beugel mag in princiepe niet bewegen door het bedienen van de pook. Door steeds stap 4-6 te doen zou je op een zeker punt die beugel wel moeten zien bewegen. Dan de kop op de stang een 1/2 slag los per keer tot het niet meer tot bewegen komt. Dan de splitpin er ook in en de borgmoer vast. Accu aansluiten en proberen maar.
Lukt het bovenstaande niet meer dan de stang uitbouwen, door midden zagen en er een stukje van ca 1cm er tussen lassen. Dan hele circus weer van voor af aan.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
hoi
Het busje inwendig in het koppelingshuis kan ook stuk zijn, Maar dan gebeurt er bij het stellen niks.
mvg hans eshuis
Het busje inwendig in het koppelingshuis kan ook stuk zijn, Maar dan gebeurt er bij het stellen niks.
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie