Beste,
bij het terug monteren van de koppelingspedaal ,merk ik dat bij het indrukken van de pedaal er bijna geen weerstand is ,ondanks het volgen van de instructie uit het werkplaatshandboek.
Welke tegenkracht heeft deze ontkoppeling op de pedaal ?
mvg
Mario
Koppelingspedaal TEF20
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: Koppelingspedaal TEF20
Hello Mario,
De terug trek veren willen wel slap worden. Een goede zal bij rap los laten een paar keer stuiteren tegen de voetsteun met een helder geluid. Is dat minder dan wordt het bij de volgende splitsing tijd nieuwe veren te monteren (landrover trommelrem veren). Het pendaal heeft niet veel kracht nodig om vol in te drukken. Heer Ferguson had bepaald dat het ook voor zijn kleine persoontje mogelijk moest zijn de koppeling met gemak te kunnen bedienen.
Het is ook wel mogelijk dat de veren in de drukgroep zelf slap zijn geworden maar dan heb je ook last van een slippende koppeling onder last. De eerste die dat heeft moet ik overigens nog tegen komen.
groetjes,
René.
De terug trek veren willen wel slap worden. Een goede zal bij rap los laten een paar keer stuiteren tegen de voetsteun met een helder geluid. Is dat minder dan wordt het bij de volgende splitsing tijd nieuwe veren te monteren (landrover trommelrem veren). Het pendaal heeft niet veel kracht nodig om vol in te drukken. Heer Ferguson had bepaald dat het ook voor zijn kleine persoontje mogelijk moest zijn de koppeling met gemak te kunnen bedienen.
Het is ook wel mogelijk dat de veren in de drukgroep zelf slap zijn geworden maar dan heb je ook last van een slippende koppeling onder last. De eerste die dat heeft moet ik overigens nog tegen komen.
groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....