drijfstangen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Mario

drijfstangen

Bericht door Mario »

hello,
kan iemand mij vertellen in welke richting de drijfstangen moeten staan ?
er staat een P in gemarkeerd op de langszijde van de stang.
Moet dit richting pomp of uitlaat staan ?

is de richting van de zuiger ook belangrijk ?
er staat namelijk geen pijl of richting op de nieuwe zuigers .

met vriendelijke groeten,
Mario

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Mario,

Wat voor motor heb je het over ?????

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Mario

Bericht door Mario »

mijn excuses : TEF 20 1954 !

ik heb namelijk een revisieset gekocht met nieuwe bussen , zuigers en zuigerveren.
nu was ik mij de bedenking aan het maken of de richting van de zuigers van belang is .

Ik heb ook gemerkt dat in de set van de zuigerveren , op de vierde gleuf , een set van 3 smalle en 1 gegolfde zuigerveer zit die blijkbaar op die locatie op de zuiger moet geplaatst worden , bizar ?
Moeten er normaliter geen 2 olieschraapveren per zuiger zitten en 3 gewone veren ?

groeten

Mario

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Mario,

Dat met die olieschraap veren is normaal, werdt ook in service onder ferguson reeds toegepast. De nieuwe heet een composiet schraapveer die kennelijk het werk van twee doet.

De P op je drijfstangen is de gewichts klasse waar die in vallen. Ze moeten alle 4 dezelfde letters hebben. De kappen hebben die letter ook, zo monteren dat bijde aan de zelfde kant zitten. Hoe ze in de motor zitten is in dit geval niet van belang omdat de bigends recht gedeeld zijn. Bij schuine deling is dat wel belangrijk. Voor de zuigers geld hetzelfde.

Bij het monteren de inzet ringen een stuk gedraaid monteren (de hele, niet die met de hap er uit) en opletten dat die ring met de scheve kant naar boven zit, als je dat niet doet draai je of de pakking kapot of de kop krom. (bus komt dan te hoog boven blok uit).

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Mario

Bericht door Mario »

hello Réné,

bij de veren zat er geen enkele met schuine kant.
Ik heb goed gekeken bij de olieschraapveer maar geen schuine kant noch een markering op te merken.
Wel stond er op de 2 en derde veer "TOP" op de ene kant.

groeten

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Mario,

Ik bedoelde de ringen die bovenop de cylinderbus liggen !.

Groetjes,

René.

Plaats reactie