Membraan dieselpomp TEF20

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Mario

Membraan dieselpomp TEF20

Bericht door Mario »

Beste,

ik heb een vacuumlek in het regelhuis van de dieselpomp .
De dieselpomp is gedemonteerd en ik heb een nieuw membraan gemonteerd .
Alles terug dicht en goed vast en de test met de vinger op het ventiel en de barndstogafsluithendel bedienen.
Terug ging de tandheugel traagjes naar zijn ruststand .

Wat kan ik nog doen ?
Afkitten ?

mvg

Mario

fergie
Contacteer:

Re: Membraan dieselpomp TEF20

Bericht door fergie »

Hello Mario,

Achterop zit de "anti-jengel" inrichting. Die drukt via een pennetje op je membraam. Dat pennetje even invetten met zuurvrij vaseline, dan dicht het goed af. De zaak afkitten is niet echt de bedoeling. Als je dan wat wilt gebruiken als afdichting gebruik dan vloeibare pakking. Zorg er natuurlijk wel voor dat de "sponning" waar het membraam in opgesloten zit goed schoon is. Als er een zand korrel of zo tussen zit is het ook lek.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Mario

Bericht door Mario »

Hello rené,

heb wat vet rond het pinnetje gesmeerd en tandheugel blijft nu stabiel staan ! Dank voor de tip .
Is dit een voldoende permanente oplossing ?
Of kan je nog iets anders toepassen om dit af te dichten ?

mvg

Mario

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Mario,

Op zich is er geen probleem met een klein lek mits het binnen de perken blijft. Het is alleen moeilijk controleren of de rest ook dicht is. In dit geval helpt genoemde truukje. Als het wel problemen geeft zal je er wel wat aan moeten doen maar omdat dit "lek" stabiel is zal het alleen wat aanpassing van het stationair toerental vergen of mischien wel niet eens.

Na het plaatsen van een nieuw membraam zul je wel zeker de anti-jengel inrichting moeten afstellen door de bedienings stok langer of korter te maken tot het toerental stationair gelijk blijft. Dat beinvloed het startionair toerental op al behoorlijk en dan kun je dat dan ook meteen weer goed afstellen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie