Hallo,
ik meen mij te herinneren dat er vroeger (vooral in amerika) tractoren van ferguson en massey harris te verkrijgen waren op LPG. Wordt dit nu niet meer een meer aantrekkelijk? En,gewoon uit nieuwsgierigheid want ik heb geen benzine tractor, zou het mogelijk zijn om bvb een TE om te bouwen naar LPG?
LPG
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: LPG
Zal vast wel mogelijk zijn, heb wel eens iets gelezen over een akkerbouwer die een aantal oude Allis Chalmers benzinetrekkers heeft aangepast voor LPG en ze ook gebruikt op zijn bedrijf.
Zal mischien wel prijzig zijn om aan de nodige materialen te komen.
Groeten Gijs
Zal mischien wel prijzig zijn om aan de nodige materialen te komen.
Groeten Gijs
-
- Contacteer:
Re: LPG
Hello daar,
Enige tijd geleden zijn er twee TED's te koop geweest op lpg. Er is geen enkele beperking om een willekeurige motor op LPG te laten lopen. Enige voorwaarde is dat er geharde klepzittingen in moeten zitten of worden gezet. Standaard zittingen houden het in een auto 50000km uit waarna je dan geharde zittingen moet laten plaatsen.
Groetjes,
René.
Enige tijd geleden zijn er twee TED's te koop geweest op lpg. Er is geen enkele beperking om een willekeurige motor op LPG te laten lopen. Enige voorwaarde is dat er geharde klepzittingen in moeten zitten of worden gezet. Standaard zittingen houden het in een auto 50000km uit waarna je dan geharde zittingen moet laten plaatsen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....