TEFje in Paasloo

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
JanVos

TEFje in Paasloo

Bericht door JanVos »

Hoi daar allemaal..

Geweldige site! Ik heb er al heel wat informatie kunnen vinden. Grote dank.
Sinds afgelopen weekeinde zijn wij trotse eigenaar geworden van een TEFje. Het serienummer is TEF 288431. Het moet hier dus om een TEFje uit 1952 gaan, dat ooit eens grijs is geweest.
De onze is hoofdzakelijk roestbruin en van boven mosgroen. daaronder zit iets van grijs (motor, bak, dif, hef, ophanging etc) met een rode motorkap, stoel en schermen. Ook heeft ze nogal wat last van 'staar' in de koplampjes.. ;)
Ze is, als ik het goed begrijp, al eens in het verleden voorzien van (historisch niet verantwoorde) MF-kleuren. Naar ik begrijp is dit pas van na 1958 (MF35)..?
Ze staat al jaren stil bij een bevriende verzamelaar, maar deze huidige eigenaar heeft ons verzekerd dat ze volgende week op eigen kracht ons erf op komt rijden

Het avontuur kan beginnen.
De bedoeling is dat ze weer in historisch verantwoorde kleuren en staat ons komt helpen met wat dagelijkse werkzaamheden op het erf en in het park..

alle adviezen, tips en truuks zijn welkom!

groet,
Jan Vos
Paasloo (OV)
Bijlagen
DSCF0399.JPG
DSCF0399.JPG (65.23 KiB) 3423 keer bekeken
DSCF0398.JPG
DSCF0398.JPG (70.15 KiB) 3423 keer bekeken
DSCF0390.JPG
DSCF0390.JPG (71.05 KiB) 3423 keer bekeken
DSCF0389.JPG
DSCF0389.JPG (73.26 KiB) 3423 keer bekeken
Laatst gewijzigd door JanVos op wo 12 aug 2009 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

fergie
Contacteer:

Re: TEFje in Paasloo

Bericht door fergie »

Hallo Jan,

Weer een buurman er bij !. Paasloo is bij ons om de hoek, heb je vragen kun je altijd een beroep op me doen.

Als deze tef eens na 1958 bij een dealer weer is verkocht na ingeruild te zijn kan de rode kleur wel "orgineel" zijn omdat het beleid van MF toen was dat een occasion vanaf 2 of 3 sterren opnieuw geverfd moest zijn in de huidige kleuren. Zal echter eerder een ijdele boer zijn geweest die zo z'n trekker wat moderner voor deed komen. Vooral van een afstand zag je dan een MF35 rijden....

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie