luchtfilter huis mf35
Moderators: Tony, fergie, admin
luchtfilter huis mf35
ik ben op zoek naar ring om de 2 helften van het luchtfilterhuis samen te houden !
kan er mij iemand helpen waar ik dit kan vinden of eventueel bestelcode van bv sparex , kramp, bepco,enz ?
hoeveel en welke olie hoort daar in?
kan er mij iemand helpen waar ik dit kan vinden of eventueel bestelcode van bv sparex , kramp, bepco,enz ?
hoeveel en welke olie hoort daar in?
-
- Contacteer:
Re: luchtfilter huis mf35
Hello Joerik,
Er gaat motor olie in en de vulhoogte staat in de onderste bak aangegeven. Ring is voor zover ik weet niet verkrijgbaar. Heb je die niet dan ?.
Groetjes,
René.
Er gaat motor olie in en de vulhoogte staat in de onderste bak aangegeven. Ring is voor zover ik weet niet verkrijgbaar. Heb je die niet dan ?.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
had deze ring maar is door gescheurd en vind het zelf ook op heen enkele internet shop
-
- Contacteer:
Hello Daar,
Dan lijkt de oplossing gewoon (laten) lassen voor de hand te liggen.
Groetjes,
René.
Dan lijkt de oplossing gewoon (laten) lassen voor de hand te liggen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Hallo,
Ik heb ook te maken met hetzelfde probleem. De koppelring is nogal versleten, waarschijnlijk doordat hij niet goed vast werd gezet. Daardoor kon er vuil tussenkomen, en door de trilling is dat wat ingeschuurd. Lassen is volgens mij ook geen optie omdat het te dun is. Dan wordt het weer zo'n gepruts met kleine stukjes blik. Misschien is het mogelijk om een nieuwe ring te maken met een kantbank en een wals, maar ik heb een groot vraagteken of de zetting er tijdens het walsen niet uitgaat.
Gr. Ype
Ik heb ook te maken met hetzelfde probleem. De koppelring is nogal versleten, waarschijnlijk doordat hij niet goed vast werd gezet. Daardoor kon er vuil tussenkomen, en door de trilling is dat wat ingeschuurd. Lassen is volgens mij ook geen optie omdat het te dun is. Dan wordt het weer zo'n gepruts met kleine stukjes blik. Misschien is het mogelijk om een nieuwe ring te maken met een kantbank en een wals, maar ik heb een groot vraagteken of de zetting er tijdens het walsen niet uitgaat.
Gr. Ype
Mijn trekker: MF 35 4cil.
Trekkers op ons melkveebedrijf: Valtra Valmet 8400, Deutz fahr agrotron 115TT mk3, same minitauro 50
Trekkers op ons melkveebedrijf: Valtra Valmet 8400, Deutz fahr agrotron 115TT mk3, same minitauro 50
bij mij is ook zo dat lassen geen optie
meer is , is te ver versleten zou meer las en slijp werk hebben dan aan hele tractor
denk dat ik maar ga opzoek gaan naar 2dehands!
want om zelf te maken heb ik niet het nodige matriaal
meer is , is te ver versleten zou meer las en slijp werk hebben dan aan hele tractor
denk dat ik maar ga opzoek gaan naar 2dehands!
want om zelf te maken heb ik niet het nodige matriaal
Joerik,
Tijdens mijn zoektocht naar een typeplaatje voor mijn 'earthscoop' kwam ik deze tegen:
http://www.smltractorparts.co.uk/product.php?id=948
Bedoel je deze?
Ik weet helaas niet of het dezelfde maat is als die voor een mf35.
Dat kan ik niet vergelijken, omdat mijn 135 geen nat filter heeft. (ik wist trouwens niet dat er 135ers zijn met een nat filter.
Misschien kan iemand anders daar antwoord op geven.
Hopelijk heb je er iets aan.
Groet,
Rob
Tijdens mijn zoektocht naar een typeplaatje voor mijn 'earthscoop' kwam ik deze tegen:
http://www.smltractorparts.co.uk/product.php?id=948
Bedoel je deze?
Ik weet helaas niet of het dezelfde maat is als die voor een mf35.
Dat kan ik niet vergelijken, omdat mijn 135 geen nat filter heeft. (ik wist trouwens niet dat er 135ers zijn met een nat filter.
Misschien kan iemand anders daar antwoord op geven.
Hopelijk heb je er iets aan.
Groet,
Rob
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
-
hoi
onse mf 135 heeft ook een nat filter zelfde als de 35.
Die ring lijkt nergens op wat een prut, die ringen kom ik vaak genoeg tegen op ruilbeurzen. Gewoon even goed kijken en gedult hebben.
mvg hans eshuis
onse mf 135 heeft ook een nat filter zelfde als de 35.
Die ring lijkt nergens op wat een prut, die ringen kom ik vaak genoeg tegen op ruilbeurzen. Gewoon even goed kijken en gedult hebben.
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hans,
Die ringen kunnen dan wel prut zijn, maar je koopt er wel tijd mee om rustig te zoeken naar een orginele voor een normale prijs. Ik ben al genoeg mensen tegen gekomen die de restauratie van hun tractor betalen door sloop spul als goud te verkopen.
Die ringen kunnen dan wel prut zijn, maar je koopt er wel tijd mee om rustig te zoeken naar een orginele voor een normale prijs. Ik ben al genoeg mensen tegen gekomen die de restauratie van hun tractor betalen door sloop spul als goud te verkopen.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Probeer eens een Klemband van "Ubink" te verkrijgen o.a bij Hornbach en Wildkamp. Deze klembanden zijn hol, de rookgasafvoerpijpen van Ubink passen op dezelfde manier op elkaar zoals het luchtfilter van de MF. Standaard maten verkrijgbaar zijn Ø 150 en Ø 200mm.
Succes
Succes
Use it, don't abuse it - MF35 4 cylinder - MF65 Mark 2 - Ursus C355 - Miedema landbouwwagen - Lien achterlader - Mercedes 300D-W123 - BMW-Boxer1150RT - Have fun, shake it, don't brake it!
Mijn trekker blijft wel eens biuten staan in de regen. Nu zag ik dat er na verloop van tijd regenwater bij de olie komt. Ik dacht dat de oorzaak de inlaatbuis was omdat deze beschadigt was. Ik heb een andere geplaatst maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Zou het kunnen dat het water tussen de klemring doorloopt? Zit er nog een extra afdichtingsrubber tussen de boven en onderkant van het luchtfilter? Nu kan er eigenlijk water vanaf de motorkap tussen de ring doorlopen.
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320
-
- Contacteer:
Hello Marco,
Al eens aan condensatie gedacht ?. Vooral als hij buiten staat is ie blootgesteld aan behoorlijke temperatuurs wisselingen en dus condensatie.
Groetjes,
René.
Al eens aan condensatie gedacht ?. Vooral als hij buiten staat is ie blootgesteld aan behoorlijke temperatuurs wisselingen en dus condensatie.
Groetjes,
René.
Aan condensatie had ik nog niet gedacht. Maar er zat zoveel water in dat bij het starten het water uit de uitlaat kwam.
Eigenlijk was ik te snel met mijn vraag. Ik had eerst even in mijn onderdelenboek moeten kijken. Hierin staan 2 dichtringen partnr 1850832M1 tussen de filterinzet. Deze zijn niet meer aanwezig bij mijn filter. Ik zal eerst eens kijken waar ik nieuwe dichtringen kan krijgen zodat het filter weer goed afdicht.
Groeten,
Marco
Eigenlijk was ik te snel met mijn vraag. Ik had eerst even in mijn onderdelenboek moeten kijken. Hierin staan 2 dichtringen partnr 1850832M1 tussen de filterinzet. Deze zijn niet meer aanwezig bij mijn filter. Ik zal eerst eens kijken waar ik nieuwe dichtringen kan krijgen zodat het filter weer goed afdicht.
Groeten,
Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320
de klemring waar jullie het over hebben lijkt op systeem wat gebruikt wordt in luchttechniek. ik noem een jongejans of een tibo-blokker, die gebruiken ronde buis om aan hun zuigmotor te bevestigen. geen idee of deze ringen in verschillende maten te krijgen zijn. de buizen zijn wel in diverse diameters te krijgen.
http://www.agrilineproducts.com/mf135_catalogue.html
hier gewoon leverbaar voor 8,5 pond.... succes, de link kreeg ik naar aanleiding van mijn vraag over elektra
hier gewoon leverbaar voor 8,5 pond.... succes, de link kreeg ik naar aanleiding van mijn vraag over elektra