Blok naar de knoppen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
willy
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 jan 2009 10:10

Blok naar de knoppen

Bericht door willy »

hallo
vanmiddag wederom een akelig voorval gehad met de tef.. alles netjes in elkaar gezet enzo vanmorgen...
nu ligt krukaslagers eruit en die van de drijfstang... :shock:
heeft iemand een idee wat revisie kost?
ik heb zelf contact opgenomen met een bedrijf in roden
en die kwam met revisie op 3duizend euro.. exclusief pomp en verstuivers (die zijn wel oke)
maar dan zitten er ook nieuwe zuigers bussen drijfstangen lagers en alles nieuw in..
ik zit zelf niet zo in deze wereld van revisie..
is dit goedkoop of juist duur?
groetjes Wilfred

willy
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 jan 2009 10:10

Re: Blok naar de knoppen

Bericht door willy »

of weet iemand een goede ruilmotor? 8)

jens
Berichten: 96
Lid geworden op: di 12 aug 2008 13:56
Locatie: Belgie (Oost-Vlaanderen)

Re: Blok naar de knoppen

Bericht door jens »

Hello,Wilfred
bij mijn goudbuikje heeft het zo'n goeie 400 € gekost
(maar dan wel niet de krukas laten slijpen en brandstofpomp en oliepomp ook niet vervangen) op zich
kost zo'n revisie set niet zo erg veel geld maar als je het moet laten doen
zijn het vooral de uren die je betaald,bij mij viel de revisie wel mee om het zelf te doen maar bij een TEF is het volgens mij wel moeilijker ( wij hebben nu nieuwe cilinderbussen, zuigers,kleppen en klepveren
was ook een pakkingset bij ,olieschraapveren,drijftanglagers,... (bij mij was het een pakket van sparex)
Ps: kijk anders even op http://www.histoparts.com/ (dan kan je eens de boel optellen,je zal volgens mij zeker niet aan 3000 € komen

groetjes jens
-Ferguson 35 "goudbuikje" uit 57
-éénschaar Hert ploeg

willy
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 jan 2009 10:10

Re: Blok naar de knoppen

Bericht door willy »

ik heb gisteren zelfs nog een nieuwe oliepomp geinstalleerd en ter plekke bij histoparts opgehaald ja.
maar t bedrijf dat ik belde voor revisie zij al..
ligt eraan en wat voor staat je zuigers enzo nog zijn..
kijk als ik nou geen nieuwe zuigers enzo hoef.. dan scheelt dat al gauw weer..
t is toch afwachten..
ik ga morge s ff langs dat bedrijf en vragen van hoe en wat.
want het blok uit de trekker halen is nog niet zon toer.. maar aangezien ik verder geen lift of wat dan ook heb zie ik niet zo snel in hoe ik dat zware blok moet vervoeren.
baal er behoorlijk van want ik heb er al aardig wat geld in zitten..
en ben niet van plan om het op te geven. geen haar op mn hoofd die daar aan denkt :D
t klopt idd de uren tellen zwaar.. dat zij die man aan de telefoon ook.
en ja t is afwachten wat je nog meer tegenkomt.. ik bedoel k hou niet van half werk en t moet gewoon goed worden.
en ik vind het motorblok van een tef nog behoorlijk ingewikkeld in elkaar steken.
ik had hiervoor een fordson major en die is ook open geweest maar dat steekt wel makkelijker in elkaar

E.Eenink
Berichten: 307
Lid geworden op: di 25 dec 2007 16:50

Re: Blok naar de knoppen

Bericht door E.Eenink »

hallo

Bij keizer motoren revisie zijn ze mijn MF 65 blok aant reviseren een heel goed bedrijf. Moet hem maar bellen en dan moet je naar Han vragen en dan gewoon vragen wat je vragen wilt.

http://www.keizermotorenrevisie.nl/index.htm

Edwin

P.S Het is echt een goed bedrijf. Han is een kennis van me vader.

willy
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 jan 2009 10:10

Re: Blok naar de knoppen

Bericht door willy »

wat kost daar revisie ongeveer? plusminus?

E.Eenink
Berichten: 307
Lid geworden op: di 25 dec 2007 16:50

Re: Blok naar de knoppen

Bericht door E.Eenink »

denk rond de 1000

willy
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 jan 2009 10:10

Re: Blok naar de knoppen

Bericht door willy »

ik heb s even gebeld naar dat bedrijf..
t was maar goed dat ik op een stoel zat...
kreeg bijna een rolberoerte van de prijs.. omg behoorlijk wat meer dan 1000 zelfs meer dan 2000 en nog meer dan 2500
weet er iemand een ruilmotor ergens?
is t trouwens ook mogelijk om 1 krukaslager te vervangen? als de krukas verder netjes in orde is? nee zeker?
baal hier echt enorm van..
snap zowiezo niet dat ineens lagers eruit liggen... :shock:

E.Eenink
Berichten: 307
Lid geworden op: di 25 dec 2007 16:50

Re: Blok naar de knoppen

Bericht door E.Eenink »

Hallo

Dan moet je gewoon alles zelf uitelkaar halen, heb ik ook gedaan scheelt heel veel aan de prijs want die man uren om het uitelkaar te halen kost het meeste. Als je dat nou zelf doet, gewoon thuis en dan het spul wat geslepen, geperst etc wat je zelf niet kunt weg brengt eventueel doe je dat ook zelf met de machines van dat revisie bedrijf dan bespaar je veel uren van dat bedrijf.

Haal alles maar eens uitelkaar en kijk wat er echt vervangen moet worden als het alleen de lagers zijn dan valt het nog mee kop eraf karter eraf drijfstangen eruit + de zuigers nieuwe lagers erin en klaar, moet natuurlijk wel de krukas nog in goede staat zijn anders moet je hem even slijpen.

Zijn alleen de lagers eruit gelopen? Zo ja voel met je vinger op de krukas of er grote krassen op zitten zo ja dan moet je hem laten slijpen.

Had hij veel karterdruk? Zo ja, laat de bussen eruit persen en weer nieuwe erin persen.

Edwin

willy
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 jan 2009 10:10

Re: Blok naar de knoppen

Bericht door willy »

kan ik inderdaad s doen ja..
karterdruk had hij niet veel
maar ik voelde wel dat onderaan en met name op de eerste cilinder de speling groot is.. ongeveer een halve centimeter. dat t heen en weer kon op de krukas.. de rest zit wel gesloten en goed

E.Eenink
Berichten: 307
Lid geworden op: di 25 dec 2007 16:50

Re: Blok naar de knoppen

Bericht door E.Eenink »

hallo

dan kun je de zuigers/bussen er gewoon in laten even karter eraf nieuwe lagers erin en klaar is kees.

Edwin

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Blok naar de knoppen

Bericht door fergie »

Hello Daar,

Edwin, bij de tef doe je niet "even" nieuwe lagers er in, dat heeft wat meer voeten in aarde (krukaslagers dan). Echter als hij een slag heeft gedraaid met een set schalen weg (dan kom je aan ca 6mm speling) is gegarandeerd de krukas beschadigd. Da's zonde van de nieuwe lagers want die loopt er weer uit waar je bij staat...

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

jeroen1080
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 14:48

Re: Blok naar de knoppen

Bericht door jeroen1080 »

Het beste is ook gewoon de krukas laten slijpen en dan overmaatse lagers erin zetten.

Plaats reactie