Vochtvanger

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Jeroen
Berichten: 67
Lid geworden op: do 28 dec 2006 23:43
Locatie: Belgie
Contacteer:

Vochtvanger

Bericht door Jeroen »

Hallo,


Is het erg als de vochtvanger stuk is, er zit een gat in dus wordt er ook lucht aangezogen langs daar. Ik heb het hier over de luchtfilter bij een mf148.


Groetjes,
Jeroen

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jeroen,

Ik ben niet bekend met de 100 serie maar ik gok even. Je luchtfilter zit onder de motorkap en heeft zo'n rubber tuitje ?. Als hij langs dat compartiment lucht aan zuigt is dat niet zo erg maar je filter kan dan wel sneller verstopt raken in stoffige omstandigheden omdat die lucht niet eerst door het cycloon filter is gegaan. Als je het dicht kunt maken is dat dus beter.

Groetjes,

René de Bruin.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Jeroen
Berichten: 67
Lid geworden op: do 28 dec 2006 23:43
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Hallo,

Fergie, het is inderdaad een luchtfilter met zo een rubberen tuitje, bedankt voor het antwoord.

Even nog een vraagje ivm de luchtfilter: Als je op volgende link http://www.annatefka.nl/mf_ond_boek/tre ... 148_uk.pdf naar blz 22 gaat zie je de luchtfilter zoals bij mijn trekker. Maar wat zijn de onderdelen 21 tem 31? Onderdeel 27 kan je indrukken maar voor wat dient dat?


Groetjes,

Jeroen

Rinze
Berichten: 34
Lid geworden op: do 28 dec 2006 22:35
Locatie: Waskemeer

Bericht door Rinze »

Hallo Jeroen,
Wat betreft die onderdelen;
meestal zit hier bij de 100-serie hier een drukverschilschakelaar die aangesloten is op de claxon. Bij te veel onderdruk achter het luchtfilter zal de claxon gaan ten teken dat het filter vervangen dient te worden. In jouw geval zal de indicatie van vuilfilter anders gaan. Als het indrukken niet meer gaat is het filter te vuil.

Groetend,

Rinze

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jeroen,

Ik moet me even bij rinze aansluiten aangezien ik daar geen gegevens over heb. Het is in ieder geval een idicate systeem wat je er voor moet waarschuwen dat het filter te vol zit. De motor zuigt dan teveel vacuum waar de indicator op reageerd. Deel 27 lijkt me bol te staan op de tekening, als het filter vol zit wordt het mischien naar binnen gezogen of je moet er bij lopende motor op drukken en als het dan niet terug komt moet je het filter vervangen. Ik zou zeggen start de motor en houd de inlaat van het filter dicht met bijvoorbeeld doeken zodat de motor meer moet zuigen. Dan kun je zien wat er gebeurt. (motor gaat er niet van stuk, kan hooguit uitvallen bij gebrek aan lucht)

Groetjes,

René de Bruin.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie