overdrukpijpje
Moderators: Tony, fergie, admin
overdrukpijpje
hallo ik heb een vraag over mijn MF 130 deze blaast wat uit het overdruk pijpje ik heb hem laten testen op onderdruk maar dat was goed hij had geen anderdruk nu is mij verteld dat als ik een koppeling maak van het overdrukpijpje naar de pijp van de luchtfilter maak dat hij dat weer mee verbruikt dit zou bij nieuwe tractors ook zo zijn uitgevoerd wie kan mij hier iets over vertellen en hoe dit zou moeten groeten willy
-
- Contacteer:
Hello Willy,
Als hij blaast uit dat pijpje betekend dat dat je motor ergens compressie verlies heeft of dat de klepgelijders aan vervanging toe zijn. Op zich is het niet erg dat ie door het pijpje blaast want daar kun je dan aan zien dat er wat aan de hand is. Als je dus de lijding naar je lucht filter brengt ben je ook die indicatie kwijt. Als de carterdruk (het is geen onderdruk maar druk aan de "onderkant" van het blok) niet echt hoog wordt als je je vinger er op legt voor ca 10 seconden is het nog niet erg. Overigens, zelfs een gereviseerde perfect lopende motor heeft carter druk, is alleen een stuk minder. Als hij verder prima loopt en de oliedruk is goed alleen het oliepeil in de gaten houden en gewoon doordraaien !.
Groetjes,
René de Bruin.
Als hij blaast uit dat pijpje betekend dat dat je motor ergens compressie verlies heeft of dat de klepgelijders aan vervanging toe zijn. Op zich is het niet erg dat ie door het pijpje blaast want daar kun je dan aan zien dat er wat aan de hand is. Als je dus de lijding naar je lucht filter brengt ben je ook die indicatie kwijt. Als de carterdruk (het is geen onderdruk maar druk aan de "onderkant" van het blok) niet echt hoog wordt als je je vinger er op legt voor ca 10 seconden is het nog niet erg. Overigens, zelfs een gereviseerde perfect lopende motor heeft carter druk, is alleen een stuk minder. Als hij verder prima loopt en de oliedruk is goed alleen het oliepeil in de gaten houden en gewoon doordraaien !.
Groetjes,
René de Bruin.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Site Admin
- Contacteer:
Willy,
Tegenwoordig wordt de carterventilatie (overdruk) teruggeleid naar het luchtfilter. Dit allemaal om de emissie omlaag te krijgen.
Voor je MF 130 zou ik het niet omleiden. Het is voor mij altijd een indicatie over de toestand van de motor. Een goede compressie betekend overigens nog niet dat je geen carterventilatie hoeft te hebben. Een minimale lek is overigens niet erg.
Tegenwoordig wordt de carterventilatie (overdruk) teruggeleid naar het luchtfilter. Dit allemaal om de emissie omlaag te krijgen.
Voor je MF 130 zou ik het niet omleiden. Het is voor mij altijd een indicatie over de toestand van de motor. Een goede compressie betekend overigens nog niet dat je geen carterventilatie hoeft te hebben. Een minimale lek is overigens niet erg.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger