Electonische ontsteking

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Guy

Electonische ontsteking

Bericht door Guy »

Helo,

Ik was zaterdag met een vriend onderdelen oppikken voor een old-timer personenwagen ( MG). Wat mij opviel was dat voor alle modellen er een up-date kit met electronische ontsteking leverbaar was. Er waren twee uitvoeringen; eentje waar je enkel de contactpunten moet vervangen ( eventueel een zwaardere bobijn) en eentje waar de de komplete ontstekings module( delco-kop) vervangt. Weet iemand of dit ook bestaat voor de benzine motoren gemonteerd in Ferguson?
Groetjes

Guy
M v g
Guy

hans eshuis

Re: Electonische ontsteking

Bericht door hans eshuis »

hoi

Moet je even op www.ebay.com zoeken ik ben ze wel tegen gekomen.
Maar het lijkt nergens op, liever origineel goed voormekaar maken dan loopt het ook wel mooi.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello allemaal,

Goed werkende mechanische ontsteking is ook niets mis mee...... en wel orgineel. Werkt de mechanische erg slecht zal de electronica daar ook niet een perfect lopende motor van maken.

Groeten,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

FREDDY

Bericht door FREDDY »

bij de firma velleman electronische kits kunt ge zelfbouwpaketten bekomen
ik heb er eentje in mijne buggy en eentje in mijne kever staan werken allebei perfect
de gewoon ontsteking blijft staan enkel de condensator moet er tussen uit
het voordeel van deze electronische ontstekingen zijn,minder verbruik,beter draaien en starten en het belangrijkste is dat u contactpunten nooit meer doorbranden
kostprijs is ongeveer 35 euro het is een zelfbouwprintplaatje
maar helaas werkt het alleen op 12 volt

indien er nog vragen zijn moogt ge me altijd mailen

freddy

Plaats reactie