keering stuurhuis tef

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
daan

keering stuurhuis tef

Bericht door daan »

mijn tef lekt olie bij het stuurhuis op de plek waar de stuurstangen het huis verlaten ik denk dat het hier om een leke keringen gaat maar hoe krijg ik deze er uit

vriendelijke groeten
daan reiling

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Daan,

De normalen manier is het gehele stuurhuis demonteren van de bak, dan de tandwielen inwendig los maken en de stuurarm uitnemen. Dan kun je de keering vervangen. Echter, er is ook een alternatief. Je kunt de keering namelijk niet plaatsen omdat hij niet over de stuur arm past in verband met het uitstekende centerpunt welke bij het produceren van de armen nodig was. Slijp je dit vlakje weg zodat de arm glad wordt kun je de keering er wel overheen krijgen. Daarvoor moet je de kogel los nemen. Draai de moer los tot de moer vlak is met de achterkant van de schroefdraad. Vul de ruimte tussen de moer en de versnellingsbak met een sleutel of beitel en sla met een hamer net boven de kogel tegen de arm. Omdat de pen niet achteruit kan en de arm iets door veert los je zo de konische passing.

Zorg er bij het monteren van de nieuwe ringen wel voor dat je de arm met schuurpapier van alle bramen en randjes ontdoet anders is de nieuwe keering beschadigd voor hij er in zit. Op z'n plek slaan met een drevel, rondom in 6 punts ster slaan, heel klein beetje per klop, anders vervom je hem te veel. De nieuwe keeringen zien er heel anders uit maar werken prima, oa. HPS leverd deze (historparts.com).

Groetjes,

René de Bruin
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie