Ik volg deze site al een hele tijd en heb me nu ook geregistreerd als gebruiker, het moest er ooit van komen

We hebben op het bedrijf thuis o.a. een MF 165 waarvan ik de motor graag zou laten reviseren (ben niet technisch onderlegd genoeg om het zelf te doen) Ik heb informatie en prijs gevraagd bij een firma in de buurt die de klus kunnen klaren voor ergens tussen de 3.000 en de 3.500 euro, wat ik erg veel geld vind!! Ze doen het dan wel grondig, vervangen zowat alles wat er te vervangen valt (waterpomp, koppeling en alternator bv. ook, al lijkt me dit onnodig) en reviseren eveneens de dieselpomp. Lijkt
dit een correcte prijs?
Welke zijn de onderdelen die absoluut moeten vervangen worden en welke hoeven enkel nagekeken te worden en kunnen blijven als ze nog goed (genoeg) zijn? Of is het inderdaad beter door te bijten en alles dan maar in 1 keer te doen. De motor is een A4.212 van 1978 en is nog nooit open geweest, dieselpomp evenmin. Redenen voor de mogelijke revisie zijn vooral het bijzonder slecht starten al vele jaren en verlies van vermogen...
Ik maak momenteel een rondreis door Australia en MF onderdelen zijn hier vrij makkelijk en goedkoop verkrijgbaar (zei een oud-dealer me hier), misschien kan ik van hier al wat praktische souvenirs meenemen

Alle tips en info zijn welkom!
(P.S. de tractor in kwestie is al geruime tijd te bekijken op deze site bij de "aan het werk" fotorubriek)
http://www.annatefka.com/mf_foto/mf_werk_06.htm
Kris.