Eelco

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
-eelco-de-kock-

Eelco

Bericht door -eelco-de-kock- »

Beste forumleden,

Mijn naam is Eelco de Haan(50), ben getrouwd met Marijke(48). Onze zoon heet Sieger(19) en dochter Sophie(17). We wonen in Laren GLD. Vier jaar geleden zijn we hier komen wonen en sinds die tijd "vreselijk" aan het verbouwen. Leuk, zwaar en tijdrovend. Vorig jaar hebben we een boomgaard aangelegd. De boer die ons helpt met maaien komt met zijn grote trekker niet meer rond de boompjes dus moest er een kleinere trekker komen.

Afgelopen week hebben wij na lang wikken en wegen een Massey Ferguson 35X gekocht. Hij ziet er niet mooi uit, maar de basis is in mijn beleving redelijk. Het loopt mooi, pluimt niet, alles functioneert, maar enig onderhoud en noodzakelijk reparaties dienen wel te gebeuren. Dat ga ik in de loop van de komende tijd wel doen. En onze Fergie moet wel aan het werk: We hebben een redelijk stukje land met een boomgaard dat gemaaid moet worden. Verder vertelde Marijke dat ze nogal wat klusjes op haar lijstje heeft staan. Kortom, onze Fergie zal niet alleen voor het mooie in de schuur staan. Toch ga ik hem wel mooi maken. Uiteindelijk moet er wel een mooie, originele, strakke Ferguson 35X komen te staan. Dus aan het werk waarbij ik veel vragen zal stellen en alle suggesties welkom zijn! Gelij maar een eerste admnistratieve vraag. Onze Fergie moet verzekerd wordn. Vraag van de tussenpersoon: wat is de oorspronkelijke cataloguswaarde van die trekker? Ik zou het niet weten. Iemand?

Groet

Eelco
Bijlagen
DSC07666.jpg
DSC07666.jpg (169.01 KiB) 9953 keer bekeken

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Eelco

Bericht door admin »

Eelco,

Welkom op het forum en met de aanschaf van je MF 35. Het zijn trekkers die nog steeds een hele grote gebruikswaarde hebben.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Wout
Contacteer:

Bericht door Wout »

Hey,

Ik heb mijn tussenpersoon gebeld en gezegd, dat ik een oldtimer tractor had.........

Hij moest ff denken, maar na een halfuur belde hij terug en kon hij mij een verzekering aanbieden voor 50/55 euro per jaar.

WA, ongeacht het aantal kilometers (uren), voor hobby gebruik, maar ook voor werkzaamheden bij mij thuis en bij derden.

Moet er wel bij zeggen, het is ook de maatschappij waarbij ik onze 2 auto's en 2 motoren heb verzekerd.

Wouter
De lucht is blauw
Het gras is groen
De trekker is rood

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Eelco,

Recent een topic over gehad. Deze kwam daarbij naar voren http://www.overwater-assurantie.nl (link oldtimer tractoren) Dekking voor particulier gebruik en voor 50 eurie net zoveel trekkers als je wilt. Ideaal lijkt me.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

-eelco-de-kock-

Dank jullie wel voor je reacties. :D
Weet iemand hoeveel een MF 35X orgineel kostte? Dus de originele cataloguswaarde anno 1963?

Groet!

Eelco

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Ik heb toevallig een lijstje van 1963

b.v mf 35 standaard banden 11x28 en 600x19 F9.305,-
mf 35 super banden 11x28 en 600x16 F9.715,-

meerprijs multi-power bij dirtkte levering F1.000,-
meerprijs verstyelbare topverbinding F40,-
voetgasinstallatie 3 cyl en 4 cyl F25,-
vertragingsbak (3:1) F1060,-

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

-eelco-de-kock-

Dank je wel Hans!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Ter info:

Een mf 148 met bril-cabine kostte in het jaar 1979 260.000fr. (6445 euro).

Jeroen

Plaats reactie