Verzekering

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jandirk

Verzekering

Bericht door jandirk »

Hallo,

Ik wil met mijn TEF op de weg gaan rijden, want hij is eindelijk klaar.
Nu moet ik hem verzekeren.

Heeft iemand tips waar ik dat kan doen. Ik zal er alleen af en toe mee rijden. Ook zal ik een paar keer per jaar op het land helpen. Dit zal zeker net wekelijks zijn.

Waar kan ik verzekeren en wat gaat dit ongeveer kosten?
Ik hoor het graag. Bedankt alvast.

JanDirk

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door admin »

JanDirk,

Ik heb voor mijn Ferguson TEF een gewone landbouw verzekering met korting voor hobby gebruik. Ik mag dus met mijn trekker rijden en werken als ware het een gewone landbouw trekker.

Een oldtimer verzekering geeft meestal te veel beperkingen. Kijk of je met die beperkingen kunt leven. Veelal mag je dan alleen van en naar evenementen rijden.

Waar af te sluiten. Een paar jaar geleden was een zeeuwse maatschappij veruit de goedkoopste. Helaas verzekerde die de trekker niet in Engeland. Let dus ook op in welke landen je de trekker mag (en wilt) gebruiken.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

jandirk

Bericht door jandirk »

Bedankt voor alle antwoorden, maar wat is nou een beetje een norrmale premie, ik gebruik de trekker hooguit 24 uur per jaar ofzo..

Groet

JanDirk

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

JanDirk,

Het maakt voor een verzekering niet uit hoeveel uur je de trekker gebruikt. Je trekker is gewoon een jaar verzekerd, of je hem nu wel of niet gebruikt.
Ik betaal zo'n 100 euro per jaar voor de verzekering. Een oldtimer verzekering kost zo'n 30 tot 35 euro per jaar.

Neem eens contact op met je verzekeringsagent. Anders wil ik mijn verzekeringsagent ook wel eens vragen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Symen

Bericht door Symen »

Hallo Jan Dirk, in de pioneer (blad van de OTMV) adverteerd wel iemand met oldtimerverzekeringen. Kost kleine 50 euro per jaar.
Groeten Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Daar,

Ik heb een "partikulier gebruik" polis bij delta-loyd. Ca 95,- euri per trekker per jaar. Ik mag er alles mee doen behalve geld er mee verdienen.

Hier kwam mijn tussen persoon destijds mee aan toen ik vroeg wat de voorwaarden van de old timer verzekering waren die ze aan boden. Ik mocht met de oldtimer verzekering alleen van en naar een show rijden, geen rondritten, geen werktuigen vervoeren in de hef en geen aanhanger trekken. Op het land werken ook niet toegestaan net als demonstraties geven etc. etc. Aangezien die dingen toch ook zo'n 50 euri per jaar zijn leek me dat wat onzinning duur voor de dekking die dan wel werdt gegeven.

En aangezien wij ze ook gewoon gebruiken, met de ploeg in de hef over de weg rijden, aanhangers trekken, grasmaaien, ploegen, hooipersen, cultiveren enz enz leek me de extra dekking dan ook het verschil dubbel en dwars waard.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Is die verzekering ook voor een onbeperkte aantal trekkers. Ik heb nu zon verzekering dat je tot 100 trekkers bent verzekerd. Een soort persoonlijke verzekering, maar dan als je op een oud beestje zit.

95 euro per trekker per jaar lijkt mij veel geld zeker als je er 15 hebt.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hans,

Kijk eens naar de voorwaarden van je verzekering. Wat mag je wel en wat mag je niet met al die trekkers doen?

Ik ken veel hobbyisten die 1 trekker verzekerd hebben met een landbouwverzekering met korting voor hobby gebruik en de rest hebben ze dan verzekerd met een oldtimer verzekering.

Op deze manier zitten ze aardig goed. Helaas mogen ze dan maar met 1 trekker wat hobby werk doen.
Groetjes Gerrit Preuter

Symen

Bericht door Symen »

Ik heb even in de voorwaarden van mijn verzekering gekeken. Ze staan op de website: www.overwater-assurantie.nl. Voor 50 euro verzekerd ongeacht het aantal oldtimers. Je bent verzekerd voor aansprakelijkheid en je :D trekkers zijn verzekerd in binnen en buitenland(shows, demonstraties ed.) Landbouwwerktuigen en aanhangwagen toegestaan. Lijkt mij voldoende en klein prijsje.
Groeten Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Symen,

Lijkt me inderdaad dat deze de juiste dekking bied. Ik zal eens kijken of ik hier naar over kan stappen, scheelt me weer de nodige eurie's per jaar.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Wout
Contacteer:

Bericht door Wout »

Hey,

Vandaag m'n nieuwe aanwinst, een TEF uit 1953 verzekerd.
Voor een vol jaar 50 euries, WA geen beperkingen.

Wouter
De lucht is blauw
Het gras is groen
De trekker is rood

Symen

Bericht door Symen »

Toch mooi dat wij op deze manier eens wat terug kunnen doen. Want ik blijf me verbazen hoe goed en snel je overal antwoord op hebt Rene. :!:
Nog even het volgende ; ik moet iedere keer weer inloggen ook al vink ik inloggen bij de volgende keer aan. :?:
Groeten Symen.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Symen,

Dat inloggen heb ik af en toe. Gerrit is al geruime tijd aan het zoeken naar de oorzaak maar voor zover ik weet nog niet gevonden. Welke browser gebruik je ?. IE6 aan deze kant, gaat de laatste maanden prima (zal nu wel veranderen dan !)

Groetjes,

René.

Symen

Bericht door Symen »

De browser die ik gebruik is IE 7. Dit staat tenminste in de helpfunctie , weet niet waar ik het anders moet vinden.
Zelfs als ik ingelogd ben en V & A Forum aanklik is er alweer uitgelogd.
Groeten Symen.

Plaats reactie