schuddende heffing
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: schuddende heffing
hallo
Ja maar als je onze kuhn schudder erachter hebt en je doet hem niet op zijn hoogst dan kraakt hij ook en dan moet je over de 1200 toeren komen om het kraken op tehouden.
Edwin
Ja maar als je onze kuhn schudder erachter hebt en je doet hem niet op zijn hoogst dan kraakt hij ook en dan moet je over de 1200 toeren komen om het kraken op tehouden.
Edwin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: schuddende heffing
Hello Edwin,
Dan heb je te maken met versleten pennen die de pomp vast houden. Aan bijde zijden van de achterbrug zit een plaatje met twee boutjes. Daarachter zitten pennen die de pomp tegen ronddraaien vast houden. De pomp hangt voor het overige aan de aftakas. Als die pennetjes te ruim zijn gaat de pomp klapperen. Meer toeren maken geeft dan inderdaad minder geklapper. Oplossen is niet zo moeilijk. Neem er een uit (eerst de olie aftappen). Dan boor je de achterbrug en de pomp op naar een volgende mm maat. Neem de glade kant van een boortje met die maat, slijp dat op lengte en gebruik dat als pen. Vervolgens zelfde aan de andere kant. Dan is de ruimte er uit en moet het weer goed werken. Enige nadeel is dat er boorsel in de achterbrug terecht komt dus de deksel moet er wel af om dat op te ruimen. Kun je meteen de O-ringen om de stijgpijp vervangen.
Groetjes,
René.
Ps. je kunt die pennen zien zitten in de foto van harmen !.
Dan heb je te maken met versleten pennen die de pomp vast houden. Aan bijde zijden van de achterbrug zit een plaatje met twee boutjes. Daarachter zitten pennen die de pomp tegen ronddraaien vast houden. De pomp hangt voor het overige aan de aftakas. Als die pennetjes te ruim zijn gaat de pomp klapperen. Meer toeren maken geeft dan inderdaad minder geklapper. Oplossen is niet zo moeilijk. Neem er een uit (eerst de olie aftappen). Dan boor je de achterbrug en de pomp op naar een volgende mm maat. Neem de glade kant van een boortje met die maat, slijp dat op lengte en gebruik dat als pen. Vervolgens zelfde aan de andere kant. Dan is de ruimte er uit en moet het weer goed werken. Enige nadeel is dat er boorsel in de achterbrug terecht komt dus de deksel moet er wel af om dat op te ruimen. Kun je meteen de O-ringen om de stijgpijp vervangen.
Groetjes,
René.
Ps. je kunt die pennen zien zitten in de foto van harmen !.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: schuddende heffing
Hallo
Dus je gebruikt gewoon de achterkant van het boortje als pin.
Kun je niet om die oude pin duc tape of zo om heen doen en dan er weer in de pomp drukken of hoe zit dat vast in de pomp.
Edwin
Dus je gebruikt gewoon de achterkant van het boortje als pin.
Kun je niet om die oude pin duc tape of zo om heen doen en dan er weer in de pomp drukken of hoe zit dat vast in de pomp.
Edwin
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: schuddende heffing
Duc Tape werkt niet om een aantal redenen:
- Duc tape is te dik om goed tussen de spleet te passen
- Duc tape is niet hard genoeg
- Duc tape slijt te snel
- Voor zover ik weet is, is duc tape ook niet oliebestendig.
Waarschijnlijk zijn de gaten ook ovaal geworden door het bewegen.
- Duc tape is te dik om goed tussen de spleet te passen
- Duc tape is niet hard genoeg
- Duc tape slijt te snel
- Voor zover ik weet is, is duc tape ook niet oliebestendig.
Waarschijnlijk zijn de gaten ook ovaal geworden door het bewegen.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: schuddende heffing
Hallo
Ik ben even bij onze dealer langs gegaan en horen wat die zegt en die zei dat de pomp gewoon slecht was en reviseren had hij al wel eens gedaan maar problemen hou je er mee hij zei voor €800.- heb je een nieuwe pomp is dat een goede prijs of moet ik zien dat ik een sloop trekker koop en dan kan ik daar meteen de versnellings bak mee omwisselen.
Edwin
Ik ben even bij onze dealer langs gegaan en horen wat die zegt en die zei dat de pomp gewoon slecht was en reviseren had hij al wel eens gedaan maar problemen hou je er mee hij zei voor €800.- heb je een nieuwe pomp is dat een goede prijs of moet ik zien dat ik een sloop trekker koop en dan kan ik daar meteen de versnellings bak mee omwisselen.
Edwin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: schuddende heffing
Hello Edwin,
Mooie dealer. Ik heb van verschillende mensen op het engelse forum dat de revisie kit's goed werken. Is ook geen reden om aan te nemen dat dat niet zo zou zijn. Alle slijdelen zitten er in, de plunjers,de taatsblokken enz. Tevens zijn deze kit's meestal op dezelfde basis als de doorontwikkeling van deze pomp en dus met de nodige verbeteringen.
Pomp weer goed vast met de pennen zetten kun je in iedergeval eerst eens proberen, kosten zijn niet zo hoog. Je hebt een paar nieuwe O-ringen nodig voor de perslijding en een paar boortjes (gebruik niet gewoon staal, da's te zacht !, HSS boortje !)
Groetjes,
René.
Mooie dealer. Ik heb van verschillende mensen op het engelse forum dat de revisie kit's goed werken. Is ook geen reden om aan te nemen dat dat niet zo zou zijn. Alle slijdelen zitten er in, de plunjers,de taatsblokken enz. Tevens zijn deze kit's meestal op dezelfde basis als de doorontwikkeling van deze pomp en dus met de nodige verbeteringen.
Pomp weer goed vast met de pennen zetten kun je in iedergeval eerst eens proberen, kosten zijn niet zo hoog. Je hebt een paar nieuwe O-ringen nodig voor de perslijding en een paar boortjes (gebruik niet gewoon staal, da's te zacht !, HSS boortje !)
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: schuddende heffing
dus ik moet gewoon de pomp iets uitboren en dan het boortje als pin gebruiken?
Hoe moet ik hem dan vast krijgen in de pomp
Edwin
Hoe moet ik hem dan vast krijgen in de pomp
Edwin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: schuddende heffing
Hello Edwin,
Is een blind gat in de pomp. Pennetje wordt gewoon opgesloten tussen de bodem van het gat in de pomp en het plaatje op de buitenkant van de achterbrug.
Groetjes,
René.
Is een blind gat in de pomp. Pennetje wordt gewoon opgesloten tussen de bodem van het gat in de pomp en het plaatje op de buitenkant van de achterbrug.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....