aankoop nieuwe tracktor

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
rutger

aankoop nieuwe tracktor

Bericht door rutger »

Familie van me is aan het rondkijken om een MF tracktor te kopen. Ze hadden onlangs een MF 130 tracktor gezien. Maar omdat zij er niet zoveel van kennen vroegen ze me mee om eens te gaan kijken. Maar waar moet je allemaal op letten als je zo een 2ehands tracktor koopt en specefieker bij een MF 130. :arrow: Zo komt er miss een nieuw lid en een MF liefhebber by :D

:D rutger :D
een onverwoestbare massey ferguson 25

robin
Contacteer:

Re: aankoop nieuwe tracktor

Bericht door robin »

fusee's, naven , stuurinrichtring, direcktie , banden , compleet , origineel/niet origineel ( voor mij van belang (verzamelaar)) , ...
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper

rutger

Bericht door rutger »

Wat bedoel je met: fusee's, naven direcktie

robin
Contacteer:

Bericht door robin »

de naven zijn de horizontale assen van de voorwielen en de fusees de verticale ,de direcktie zijn de stuurkogels dus de draaiende delen van het stuurhuis->wielen , van deze 3 hangt veel af om door de keuring te geraken, en als je er mee op straat rijd want als die versleten zijn is het niet zo makkelijk om de trekker te bestuuren :wink:
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Let bij een MF 130 specifiek op de motor. Deze heeft een wat mindere naam. Let op olie lekkage.
Probeer ook iets van de historie van de trekker te achterhalen. Dat verteld je ook iets over de te verwachten staat.

Start een trekker alleen als de motor nog koud is. Een warme motor start veel makkelijker en dat zegt dus niets.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

rutger

Bericht door rutger »

In die MF130 ligt de zelfde motor als in mijn MF25 dacht ik (A4-107). Dat de motor koud veel beter start daar heb je gelijk in. Maar ze willen de tracktor gaan gebruiken om een beetje in de wei rond te rijden, en te maaien.

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

En de heffing als netzo als bij mij toen ik de goudbuik kocht probeerde we de heffing er bedienen en me pa er met een poot op staan en dat ging goed maar toen we er thuis voor het eerst mee gingen harken 2ha of zo kwamen we er achter wat er allemaal mis mee is dus waar jij op moet letten is.

Krukas

de heffing met een grondbak erachter ofzo en of hij niet staat te schudden de bak dan he.

De speling op het stuur.

Banden

Karterontluchting als je je vinger ongveer 10-15 sec op het buisje kunt houden zonder dat je vinger er gewoon af gedrukt wordt is het blok goed zo niet dan is hij toe aan revisie, het buisje zit er niet voor niks natuurlijk.

orgineel.

brandstof lekkage als je er mee aan het kloten gaat is het niet fijn want diesel is in dat spul tja niet fijn.

Geluid en rook kun je gewoon al veel van maken.

Succes met de misschien aankoop.

Edwin

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Rutger,

Het lijkt er bijde 130 motor op dat die heel blijft als hij alleen voor licht werk word gebruikt of alleen voor zwaarwerk. Bij gemixt werk of van zwaar bij de vorige eigenaar naar licht bij de nieuwe eigenaar gaat het mis. Tevens is de onderdelen wereld (nog) niet zo hard aan het werk voor de franse tractoren. Een engelse is stukken makkelijker dus qua onderdelen voorziening. Dat kan dan de 35/65/135/148 zijn De 35 is eigenlijk wel de ideale maat voor de werkzaamheden die je beschrijft.

Bij deze trekkers letten op speling in het stuur (kijk of het stuur daarbij op en neer gaat, is dat zo is het makkelijk te verhelpen) speling op de fusees (de vertikale stuurassen), slijtage aan de hefkogels (of al eens vervangen) dat geeft aan of te trekker veel zwaar werk heeft gedaan. De 4 cylinders (diesel) zijn meestal goedkoper, zeker als ze niet al te best starten, da's meestal even de FAQ er over verwerken en dan moet het wel goed komen. Zijn verder prima motoren.
Kijk ook of er een voorlader op heeft gezeten, da's zwaar op de vooras geweest en op de stuurinrichting. Meestal wel zichtbaar aan plekken waar aanbouw delen zijn verwijderd.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie