heffen mf 152

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
armand

heffen mf 152

Bericht door armand »

goededag,

de hefinrichting van mijn mf 152 werkt niet goed.
als ik iets ( kuilvoersnijder ) in de hef hangt dan tilt hij hem helemaal op tot zo hoog mogelijk.
als ik de schudder aankoppel dan tilt hij tot de wielen van de schudder net niet vrijkomen van de grond.
als ik dan zelf achter de schudder mee optil dan gaat hij wel omhoog, laat ik hem los dan zakt hij langzaam weer terug.
ik denk dat het iets te maken heeft met de diepteregeling.
dat waar de topstang zich aan de tractor bevindt komt iets naat buiten bij het tillen en dan stopt hij met tillen . ( kuilvoersnijder hangt kort op tractor geen probleem , schudder hangt ver achter tractor en die tilt hij niet .)
weet iemand of dat dit af te stellen is, en zo ja waar ?????

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: heffen mf 152

Bericht door admin »

Armand,

Het lijkt er op dat je handles van de hef niet helemaal gebruikt zoals bedoelt is.
Kijk maar eens bij de instructieboekjes van de 100 serie.
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/tech_onder7.htm

Als je met die instructie niet verder komt, dan hoor ik het graag.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

armand

Bericht door armand »

hoi Gerrit,

de buitenste hendel staat naar achter en de binnenste staat naar achter als het werktuig op de grond staat .
wil ik gaan heffen dan schuif ik de binnenste hendel naar voren ( richting stuur ) dan gaat hij tillen en kan ik hem op elke gewenste stand op hoogte laten hangen.
bij kuilvoersnijder geen probleem, schudder komt niet omhoog.
wat ik ook probeer met de hendels er gebeurt verder niks .
als ik niks in de hefarmen hang , dan gaat hij zo hoog mogelijk en dan hoor je pomp goed pompen.
is dat waar de topstang in zit ook af te stellen?
ik denk namelijk zelf dat het probleem zich daar bevindt.
iets wat kort op de tractor hangt is geen probleem , maar hangt het verder weg dan tilt hij niet.
ik heb een 2 e achterbrug liggen van een mf155 maar die past niet op mijn mf 152 . ( stangenstelsel komt dan op as te liggen van de aftakas. )
groeten Armand

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Armand,

Als ik de gebruiksaanwijzing bekijk, werkt het toch iets anders dan dat jij omschrijft.
De buitenste handle moet helemaal omhoog staan.
De binnenste moet ergens in de positie tussen up en down staan.
Doe je de binnenste handle omhoog, dan gaat de hef omhoog. Doe je de binnenste handle omlaag, dan gaat de hef omlaag.
Afbeelding

Op deze manier maak je geen gebruik van de diepte regeling en zou de topstang niet van invloed mogen zijn.

Lees onderstaande link er maar eens op na.
http://www.annatefka.nl/mf_instr_boek/1 ... 1_048.html

Hieronder staat een link naar een speciale aanvulling op het instructieboekje van de trekker over het hefsysteem. Weet je toevalling of je trekker een drukregeling/gewichtsoverdracht heeft of niet?
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/tech_onder6.htm

Via onderstaande link kom je een complete documentatie over het inwendige van het hefsysteem.
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/mf_hef_00.htm

Ik hoop dat je hiermee het probleem beter kunt begrijpen.
Als er nog vragen zijn, hoor ik dat natuurlijk graag.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

pampa

Bericht door pampa »

Hallo,

Dit probleem had ik ook met mijn 135, het lag aan het stangenstelsel onder aan de hefdeksel (moet de deksel er wel af), daar bleef een schuif hangen, we hebben dit weer gangbaar gemaakt en nu moet het goed zijn, we gaan hem deze week weer plaatsen.

Groeten Jan-Willem :D

Plaats reactie