schuddende heffing

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Harmen

schuddende heffing

Bericht door Harmen »

Hallo,

kunnen jullie mij misschien helpen, ik heb in de vakantie nieuwe olie in de achterbrug van mijn mf 135 gedaan en een enkelwerkend ventielblokje op gezet. ik heb dat daarna getest bij de buurman met een kieper. en dit werkte. ik zag toen der tijd wel dat mijn heffing nog al schokkerig omhoog ging en omlaag. toen ik gister de grondbak erachter deed stond de hele trekker te stuiteren omdat de heffing na mijn idee na iedere pompbeweging weer iets na beneden zakt en dan weer omhoog. Waar kan dit aan liggen? is het overdruk ventiel er half uit? of zit het filter dicht? Wie kan mij helpen.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Harmen

E.Eenink

Re: schuddende heffing

Bericht door E.Eenink »

hallo harmen.

Dat heb ik ook wat het is weet ik niet maar op mijn goudbuik heeft ook hydauliek op gezeten.

Edwin

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Beide,

We hebben dat af en toe ook op de 35. Meestal staat de kraan dan niet goed in de uiterste stand. Voor nieuwe kraanen is het soms nodig een plug te plaatsen of te verwijderen afhankelijk van welk type trekker je hem op monteerd. Zou ik eerst even controleren. Indien niet op te lossen even oorspronkelijke kapje terug plaatsen en testen of het dan weer weg is.

Overigens na montage even iets zwaars optillen en dan laten vallen. De snelle stroming zal de opgesloten lucht dan meenemn uit de omgekeerde zwanehals die kap en kraan vormen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

hallo René

Ik snap jou verhaal niet helemaal wat bedoel je met kraan etc.

Edwin

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Edwin,

Zo'n enkelwerkend ventiel is een vervanger voor het blokje op je hefdeksel. Het is in wezen een kraan die kiest tussen de hefcylinder en de externe aansluiting. Als die niet 100% in de uiterste stand staat gaat het dus mis. Vermoedelijk is de vernouwing genoeg om de zaak aan het schudden te krijgen.

Het blokje zit rechts voor op je hef deksel.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

hallo René

Ik snap het bedankt voor de info.

Edwin

Harmen

Bericht door Harmen »

Hallo,

De kraan heb ik uitgeprobeerd maar dat hielp niet daarna heb ik de olie in de achterbrug erafgehaald en vervolgends het filter opgezocht. Deze was helemaal weg. Waarschijnlijk is de rommel de pomp in gelopen waardoor de heffing niet goed werkt. ik ga nu de deksel verwijderen en de pomp eruithalen. Weet iemand misschien hoe het kan dat mijn filter deels weg was? Het stoffige gedeeldte was mooi tot een zekere hoogte weg.

Groetjes Harmen

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Harmen,

Water in de olie (groene drap) ?. Dan is daardoor meestal het filter vergaan.

Als je de pomp er uit hebt kun je die dan beter meteen reviseeren (setjes voor verkrijgbaar, ca 160,- euri). Dan is ie weer als nieuw. Om de pomp er uit te krijgen aftakas uit bouwen en de 2 pinnen aan bijde zijkanten uitnemen (dekseltje met twee bouten aan weerszijden achterbrug).

Groetjes,

René.

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

harmen

Als je aan de heffing gaat werken zou je daar dan foto's van willen maken dat maakt het voor mij iets makkelijker want ik ben nog maar 15 en weet er nog niet zo veel van.

Edwin

Harmen

Bericht door Harmen »

Edwin,

Ik zal eens wat foto's maken. Ik heb nu de deksel deraf en ga nu de aftakas eruit halen om bij de pomp te kunnen. Als ik de foto's klaar heb en tijd heb zal ik ze op dit forum zetten.

groetjes

Harmen

Harmen

Bericht door Harmen »

Edwin,

Zoals gevraagd heb ik wat foto's gemaakt om te laten zien hoe het allemaal werkt.

Op de 1e foto kun je goed zien waar de pomp zit en als je goed ziet kun je zien dat de zuigerraampjes afgebroken zijn. Dit was ook het probleem dat de pomp niet goed pompte.

Op de 2e foto zie je de filter die door ouderdom vergaan is.

Op de 3e foto zie je de hefdeksel op zijn kop. Het systeem in de achterbrug is allemaal niet zo moeilijk als je er ma een onderdelen boek bij hebt met exploded views.
ik heb de pomp nu weer gemaakt nieuwe zuigerraampjes, messing blokken, filter en een revisiesetje. Ga van de week nog de overdruk testen en dan kan die weer in mekaar. Ik hoop dat het je allemaal wat duidelijker is geworden.

Met vriendelijke groet,

PS. Helaas lukt het me niet om een foto hier toe te voegen. Ik wil ze eventueel wel mailen.

Harmen

Ik heb de foto's toegevoegd. (Gerrit)
Bijlagen
achterbrug.jpg
achterbrug.jpg (82.09 KiB) 8755 keer bekeken
filter.jpg
filter.jpg (71.28 KiB) 8756 keer bekeken
hefdeksel.jpg
hefdeksel.jpg (62.36 KiB) 8752 keer bekeken

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

harmen bedankt voor de foto's en info als het bij jou allemaal weer werkt ga ik het zelf eraan beginnen.

René en anderen bij mij is het geluid als je die twee kleine hendeltjes helemaal omhoog doet zonder dat je er wat achter hebt en dan gaat hij kraken en dat doet hij bij mij al als je er een grondbak van ongeveer 1.80 meter.

Edwin

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Edwin,

Je bedoelt de vierkante knoppen van de diepte regeling ?. Als je die helemaal omhoog doet is dat de konstant pompen stand welke gaat afblazen door de overdruk klep. Dat joelt en kraakt zondermeer. Als je de positie regeling gebruikt zal dat niet het geval zijn ?.

Groetjes,

René.

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

hallo

Als ik die "grote" ronde knop gewone omhoog doe dan gaat hij wel zo kraken. René en anderen is dan dat hij het constand er door blaast door de overdruk ofzo.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Edwin,

De hendels van de 35 eerst even benoemen. De ronde knop is de operationele hendel. Deze gebruik je om de positie boven de grond te bepalen in de bovenste helft van het "quadrant" en daalsnelheid in het onderste. De vierkante hendel is voor de diepte regeling.

Normaal gebruik je de operationele voor werktuigen die op een vaste hoogte worden gebruikt of boven de grond werken. Werkt het in de grond gebruik je de diepte regeling. Bijde regelingen zijn onafhankelijk.

De operationele hendel heeft aan de bovenzijde van het quadrant een stop bout. Deze moet zo zijn afgesteld dat de pen in de hef armen (die uit het hefdeksel komen) 300mm boven de lange topstang bout kan worden geheven. Als dat meer is gaat hij inderdaad afblazen. Om dit af te stellen de knikende pen er uit nemen en doe er een langere pen in. Hef dan zo hoog met een werktuig aangehangen dat de pennen 300 mm hart-hart uit elkaar zijn :

Afbeelding

Dan de stop bout tegen de achterkant van de hendel vast zetten.

Afbeelding

(transport shut off stop in het zwart bovenaan)

Groetjes,

René.

Plaats reactie