oliereservoir MF 133

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
mf133

oliereservoir MF 133

Bericht door mf133 »

Ik wil op mijn MF 133 een dubbelwerkend ventiel maken, momenteel zit er maar één persslang op de trekker. Deze persslang gaat samen met een nog te maken retourslang naar het ventiel en vanuit het ventiel gaan er dan twee persslangen verder. Toch?? Nu moet ik alleen weten hoeveel liter er in het oliereservoir van een MF 133 kan. Op www. tractordata.com kan ik niks vinden.

rob

Re: oliereservoir MF 133

Bericht door rob »

Zoals je het beschrijft hadden we het vroeger (heel vroeger voor ons MF tijdperk) ook op onze ford 5000.
Dat ding had alleen één drukleiding en een drukloze retour. Hier hebben we later een ventiel achter gezet (2/2) om ook dubbelwerkende cilinders te bedienen. Als je een vaste opstelling maakt kun je dus geen enkelwerkend meer bedienen, zonder de overdruk zwaar te belasten.
Om deze reden heb ik op mijn 135 een andere oplossing bedacht en dat werkt perfect:
Een dubbelwerkend ventiel op de normale plek gemonteerd (vóór de zitting), 2 vaste leidingen naar de koppelingen boven de achterbrug. In een van deze leidingen zit een t-stuk, waarvandaan een leiding loopt terug de achterbrug in. In deze laatste leiding zit een kraan. Kraan open is enkelwerkend, kraan dicht is dubbelwerkend.
Ik zal proberen een foto te plaatsen, want als ik dit zo teruglees is het vrij onduidelijk :oops:

Hoeveelheid olie staat volgens mij ook op deze site bij de technische documenten.

Groet,
Rob
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).

rob

Bericht door rob »

Hoi,
Foto0017resize.jpg
Foto0017resize.jpg (30.62 KiB) 3407 keer bekeken
Foto0016resize.jpg
Foto0016resize.jpg (29.72 KiB) 3407 keer bekeken

Hierbij de foto's van het hydrauliekventiel op mijn 135.
Ik hoop dat het gelukt is: als ik op 'voorbeeld' klik krijg ik een fractie van een seconde het voorbeeld te zien.

Groet,
Rob
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).

mf133

Bericht door mf133 »

excuses voor mijn laatste reactie maar inmiddels is het dubbelwerkende ventiel bevestigd. Het is nu zo dat de persleiding die al op de trekker zat via een snelkoppeling (euroaansluiting) is aangesloten op het ventiel. Als ik iets enkelwerkend wil gebruiken kan ik het ventiel dus ontkoppelen zodat ik alleen nog de oude persleiding heb.

Plaats reactie