hallo , toen ik met mijn TEF in de tuin aan het stronken uittrekken was en ongeveer 65-70 graden warm was toen viel hij stil op stationair draaien , dan heb ik de tank bijgevult en hij starte moeizaam naar zijn gewoonte , normaal is hij gewoon te starten zonder gloeien of iets en start beter dan een auto ! en zonder roken of iets ! , en als ik hem nu start start hij moeilijk en rookt zwarte wolkjes .
graag een snel antwoord aub , nu dat ik een keer na 3 jaar aan de tuin ben begonen laat men TEF me in de steek
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Helaas schrijf je niet of de tank leeg was toen je hem bijvulde. Als de tank leeg was kan het wel een kwartier duren voor de motor weer normaal loopt. Ga er eens flink stuk mee rijden.
hallo , de tank was halfvol en ik dacht om meer druk te krijgen doe ik erwat bij , ondertussen krijg ik hem niet meer gestart hij draait rond en rookt zwart maar slaat helaas niet aan
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Ontlucht de zaak eens. Kontroleer je meteen of je voldoende brandstof krijgt. Indien dit in orde is probeer dan eens met het luchtfilter verwijderd. Te veel diesel geeft zwarte rook maar te weinig lucht ook. Indien hij dan wel loopt (niet veel gas geven !!) luchtfilter reinigen. Zet het hele ding in een emmer met diesel (of in een plastic zak, dan heb je minder diesel nodig en dan met zak en al in een emmer om zeker geen lekkage over de vloer te hebben). Neem wel de onderste pan er af. Laat dat een nacht staan. Dan de hele unit op de kop in een emmer gloeiend heet water zetten (moet kopje onder). De vettigheid komt dan vanzelf boven drijven. Dat giet je er af en dan een of meer keren herhalen tot er weinig meer uit komt. Gebruik zo heet mogelijk water maar let wel op dat de emmer daar tegen bestand is. Dan laten drogen aan de lucht, liefst in de volle zon. Dan vullen met verse olie en weer monteren.
Ga in geen geval gewoon aan het werk met de trekker zonder luchtfilter, da's heel snel einde motor !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....