schelpjes MF 35
Moderators: Tony, fergie, admin
schelpjes MF 35
hallo,
ik heb er de spatborden van gehaald maar deze zijn nogal redelijk geroest.
nu denk ik eraan om nieuwe te steken.maar zijn er daar verschillende soorten in ? en weet er misschien iemand hoeveel dit ongeveer zou kosten ?
alvast bedankt !!
groeten raf!
ik heb er de spatborden van gehaald maar deze zijn nogal redelijk geroest.
nu denk ik eraan om nieuwe te steken.maar zijn er daar verschillende soorten in ? en weet er misschien iemand hoeveel dit ongeveer zou kosten ?
alvast bedankt !!
groeten raf!
-
- Contacteer:
Re: schelpjes MF 35
Hello Rafkap,
Schelpjes zijn er van verschillende fabrikanten. Ik heb vernomen (ik meen van Erik Korte) dat er schelpen (alleen de plaatwerk delen dan) in omloop zijn die een cm of 2 te kort zijn. Meet ze dus even op en meet de nieuwe ook op voor je ze betaald/meeneemt.
Wat betreft compleete spatborden, die dingen met geperste kokers er onder horen niet op de 35. Daar moeten eigelijk die dikke gesmeede beugels weer op. Die maakt men ook weer maar die kosten een behoorlijke duit. Heb je de beugels nog dan is het dus goedkoper om alleen het plaatwerk te vervangen.
Groetjes,
René.
Schelpjes zijn er van verschillende fabrikanten. Ik heb vernomen (ik meen van Erik Korte) dat er schelpen (alleen de plaatwerk delen dan) in omloop zijn die een cm of 2 te kort zijn. Meet ze dus even op en meet de nieuwe ook op voor je ze betaald/meeneemt.
Wat betreft compleete spatborden, die dingen met geperste kokers er onder horen niet op de 35. Daar moeten eigelijk die dikke gesmeede beugels weer op. Die maakt men ook weer maar die kosten een behoorlijke duit. Heb je de beugels nog dan is het dus goedkoper om alleen het plaatwerk te vervangen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
bedankt voor het antwoord,
die beugels heb ik nog , dus zal ik enkel het plaatwerk vervangen.
hoeveel zal dit kosten ?
groeten !
die beugels heb ik nog , dus zal ik enkel het plaatwerk vervangen.
hoeveel zal dit kosten ?
groeten !
-
- Contacteer:
Hello Rafkap,
dat varieerd wat, van ca 40 euro per stuk tot ruim 60. Let dus op de lengte, je kunt beter een paar euri meer betalen en zeker weten dat je de goeden hebt. Ook varieerd de afwerking en de kwaliteit van de grondlaag waar ze in worden geleverd.
Groetjes,
René.
dat varieerd wat, van ca 40 euro per stuk tot ruim 60. Let dus op de lengte, je kunt beter een paar euri meer betalen en zeker weten dat je de goeden hebt. Ook varieerd de afwerking en de kwaliteit van de grondlaag waar ze in worden geleverd.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
-
- Contacteer:
Hello Rafkap,
Erik Korte stuurde me de volgende foto's, ter illustratie :

(oude plaatwerk, let op de boven rand)

(nieuw plaatwerk, te kort dus)
Groetjes,
René.
Erik Korte stuurde me de volgende foto's, ter illustratie :

(oude plaatwerk, let op de boven rand)

(nieuw plaatwerk, te kort dus)
Groetjes,
René.
dak voor de tip,
je zou zo een te korte kopen dan ben je nog even ver.
dank
groeten raf!!
je zou zo een te korte kopen dan ben je nog even ver.
dank
groeten raf!!
-
Het is geen ramp hoor, gewoon de bovenste beugel iets lager plaatsen op de onderste en nieuwe gaten boren. De oude gaten zie je niets van. Let wel op, de beugels staan onder spanning waardoor als je de slotbouten aandraaid, deuken krijgt.
De grondlaag stelt niets voor, goed behandellen dus.
Ik heb er 120 euro voor betaald bij http://www.histoparts.com( exl.bezorgkosten)
De grondlaag stelt niets voor, goed behandellen dus.
Ik heb er 120 euro voor betaald bij http://www.histoparts.com( exl.bezorgkosten)
-
hoi
Ik heb het ook gehat dat ze niet pasten, zie foto nieuw plaat werk.
Toen heb ik de bovenste en onderste beugel alleen onder en boven vast gezet.
Daarna heb ik er een 10 tons pers tussen gezet en net zolas gedrukt tot de 4 gaten van de beugels goed zaten. Ze zijn nu net als alle ander schelpen ongeveer 61 cm.
Deze schelpen waren eigenlijk op het eeste gezicht te kort, maar ze waren te ver gebogen.
mvg hans eshuis
Ik heb het ook gehat dat ze niet pasten, zie foto nieuw plaat werk.
Toen heb ik de bovenste en onderste beugel alleen onder en boven vast gezet.
Daarna heb ik er een 10 tons pers tussen gezet en net zolas gedrukt tot de 4 gaten van de beugels goed zaten. Ze zijn nu net als alle ander schelpen ongeveer 61 cm.
Deze schelpen waren eigenlijk op het eeste gezicht te kort, maar ze waren te ver gebogen.
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Contacteer:
Hello Hans,
Je bedoelt dat de boveste ronding te ver door is gezet ?.
Groetjes,
René.
Je bedoelt dat de boveste ronding te ver door is gezet ?.
Groetjes,
René.
-
hoi
Dat bedoel ik, ze waren ook goedkoop.
mvg hans eshuis
Dat bedoel ik, ze waren ook goedkoop.
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,