verwijderen oliepomp fe35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
diederik

verwijderen oliepomp fe35

Bericht door diederik »

Hallo,

Nu ik toch bezig ben met mijn hefcilinder en zuiger te vervangen zou ik ook graag mijn hydrauliekpomp nazien( Nu het carter vrij is en omdat er nogal veel zand onderin het carter zit)
Ik heb de as boven de pomp en de borgpinnen aan de zijkanten van de traktor al verwijderd. De splitpen die aan de voorkant van de pomp zit is ook al weg maar nu krijg ik de pomp nog niet uit het carter. Zou ik nog iets over het hoofd gezien hebben? Ik kan enkel de pomp een klein beetje naar voor en achter schuiven.

Mvg,
Diederik

fergie
Contacteer:

Re: verwijderen oliepomp fe35

Bericht door fergie »

Hello Diederik,

Aftakas uitbouwen !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

diederik

Bericht door diederik »

Hallo,

Bedankt voor je vlug antwoord René. Om de aftakas uit te bouwen, moet ik dan de 4 bouten achteraan de de tractor (aan de aftakas zelf) lossen? Kan ik de aftakas dan zo er uit schuiven?

Mvg,
Diederik

diederik

Bericht door diederik »

Hallo, René

Ik heb weer wat tijd gevonden om te prutsen en ben dan maar meteen aan de hydrauliekpomp begonnen. Ik had eerst wat moeite om de aftakas te verwijderen: ik kon hem er eerst niet uittrekken: de bus zat vol met afdichtingspasta en daarom schoof hij zo moeilijk. Nu zit de nieuwe pomp erin en zit de aftakas weer mooi op z'n plaats.
Alleen heb ik de zuigersegmenten nog altijd niet ontvangen. Deze zijn nu ongeveer 8 weken besteld bij Sparex maar nog altijd niet binnen.
Gebeurt dit vaker bij het bestellen van oldtimeronderdelen?

Tot later,
Diederik

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Als je oude onderdelen besteld bij een dealer die wat minder met Sparex doet, kan het wat langer duren. Die dealer wacht soms tot het order bedrag hoog genoeg is. 8 weken is wel erg lang moet ik zeggen.

Ik zou de dealer er nog eens op aanspreken.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie