massey ferguson 35 of 35x ? valt stil
Moderators: Tony, fergie, admin
massey ferguson 35 of 35x ? valt stil
hallo
als ik met mijn ferguson rijdt valt die telkens na een kwartier stil,hij valt zonder mazout.
heb dit al 2 keer voor gehad langs de baan toen ik tamelijk wat gas gaf.
aan wat zou dat kunnen liggen ?
heb ook probleem met de remmen. er was namelijk een oliekeerring stuk en zo is er olie in de remmen gelopen , ik heb dit proper gemaakt en uitgebrandt maar toch pakken deze remmen niet!
heeft er iemand oplossingen voor mijn problemen ?
alvast bedankt ! groeten !
als ik met mijn ferguson rijdt valt die telkens na een kwartier stil,hij valt zonder mazout.
heb dit al 2 keer voor gehad langs de baan toen ik tamelijk wat gas gaf.
aan wat zou dat kunnen liggen ?
heb ook probleem met de remmen. er was namelijk een oliekeerring stuk en zo is er olie in de remmen gelopen , ik heb dit proper gemaakt en uitgebrandt maar toch pakken deze remmen niet!
heeft er iemand oplossingen voor mijn problemen ?
alvast bedankt ! groeten !
Laatst gewijzigd door rafkap op vr 13 jun 2008 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Re: maasey ferguson 35 of 35x ? valt stil
Hello Rafkap,
Verstopping in de leiding, filter(s), water in de brandstof ???
Remvoeringen die nat van de olie gebruikt zijn willen wel verglaasd zijn. Even met een verfkrabber de verglaasde laag er af krabben en als dat niet helpt nieuwe voeringen monteren.
Groetjes,
René.
Verstopping in de leiding, filter(s), water in de brandstof ???
Remvoeringen die nat van de olie gebruikt zijn willen wel verglaasd zijn. Even met een verfkrabber de verglaasde laag er af krabben en als dat niet helpt nieuwe voeringen monteren.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: massey ferguson 35 of 35x ? valt stil
bedankt voor de tip!
heb nieuwe filters gestoken en de tank gekuisd.
even kijken als dit halpt!
bedankt!
heb nieuwe filters gestoken en de tank gekuisd.
even kijken als dit halpt!
bedankt!
ik heb dus de tank en alle filters gekuisd maar eenmaal deze in gan is en ik wil bv van 1 naar 2 schakelen dan valt die terug zonder mazout.
op rolantie blijft deze ongeveer een half uur draaien.
wel heb ik gezien dat er uit het gaatje van het opvoerpompje mazout spettert.
zou dit daar aan kunnen liggen ?
indien het daaraan ligt is dat enkel het membraam vervangen ?
dank !
op rolantie blijft deze ongeveer een half uur draaien.
wel heb ik gezien dat er uit het gaatje van het opvoerpompje mazout spettert.
zou dit daar aan kunnen liggen ?
indien het daaraan ligt is dat enkel het membraam vervangen ?
dank !

-
- Contacteer:
Hello Rafkap,
Dat zou inderdaad kunnen. Als er namelijk diesel uit kan kan er ook lucht in komen. Een lek membraam betekend ook dat er diesel bij de motor olie kan komen. Controleer het olie pijl en ruik er eens aan om te zien of er ook diesel in zit. Bij twijfel de olie ook verversen.
Groetjes,
René.
Dat zou inderdaad kunnen. Als er namelijk diesel uit kan kan er ook lucht in komen. Een lek membraam betekend ook dat er diesel bij de motor olie kan komen. Controleer het olie pijl en ruik er eens aan om te zien of er ook diesel in zit. Bij twijfel de olie ook verversen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
hallo,
ik heb de tank gereinigd, nieuwe filters gestoken,nieuw opvoerpompje gestoken !
maar nog steeds valt de motor stil bij het willen aanzetten in 1 vitesse!
en eenmaal hij onbelast draait dan begint de motor opeens van zelf te verhogen in toeren.
wie weet er nu nog raad ?
ik heb de tank gereinigd, nieuwe filters gestoken,nieuw opvoerpompje gestoken !
maar nog steeds valt de motor stil bij het willen aanzetten in 1 vitesse!
en eenmaal hij onbelast draait dan begint de motor opeens van zelf te verhogen in toeren.
wie weet er nu nog raad ?
-
- Site Admin
- Contacteer:
Beste Rafkap,
Het lijkt er nog steeds op dat je niet voldoende brandstof bij de pomp krijgt.
Ik herken het gedrag van als ik mijn TEF droog rijdt. De diesel moet echt uit het opvoerpompje spuiten als je hem met de hand bediend. Heb je de pomp wel goed ontlucht? Dat is met die roterende brandstofpompen niet altijd gemakkelijk.
Het lijkt er nog steeds op dat je niet voldoende brandstof bij de pomp krijgt.
Ik herken het gedrag van als ik mijn TEF droog rijdt. De diesel moet echt uit het opvoerpompje spuiten als je hem met de hand bediend. Heb je de pomp wel goed ontlucht? Dat is met die roterende brandstofpompen niet altijd gemakkelijk.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
hallo,
ik heb de 2 boutjes van de pomp losgedraaid en gepompt tot het er uit spuit.
maar ik heb hem ook al 15 minuten op rolantie laten draaien .zou de lucht er dan nog niet uit zijn ?
alvast bedankt voor de hulp!
ik heb de 2 boutjes van de pomp losgedraaid en gepompt tot het er uit spuit.
maar ik heb hem ook al 15 minuten op rolantie laten draaien .zou de lucht er dan nog niet uit zijn ?
alvast bedankt voor de hulp!
-
- Contacteer:
Hello Rafkap,
De lucht verdwijnt niet zomaar en de perkins instalatie staat er bekend om dat het ontluchten niet zo makkelijk gaat dus even volhouden !.
Groetjes,
René.
De lucht verdwijnt niet zomaar en de perkins instalatie staat er bekend om dat het ontluchten niet zo makkelijk gaat dus even volhouden !.
Groetjes,
René.
hallo,
is de werkwijze die ik toepas de juiste ?
of heb jij een betere werkwijze ?
groeten en bedankt voor de info!
is de werkwijze die ik toepas de juiste ?
of heb jij een betere werkwijze ?
groeten en bedankt voor de info!
-
- Contacteer:
Hello Rafkap,
Heb helaas niet zo'n trekker, is alleen van horen-zeggen. Overigens wel van diverse mensen.
Groetjes,
René.
Heb helaas niet zo'n trekker, is alleen van horen-zeggen. Overigens wel van diverse mensen.
Groetjes,
René.
Bij het ontluchten als laatste ook nog een brandstofleiding bij de verstuiver losmaken zodatde brandstof er uit spuit. Als de brandstof tot de voorband spuit is het meestal in orde.
groetend,
Rinze
groetend,
Rinze
MF 135, grondbakje,ferguson grondbakje(earthscoop), MF 35X multipower
hoi
heb je het tankfilter ook schoon gemaakt die zit op de tankkraan
veel mensen vergeten dat filter
heb je het tankfilter ook schoon gemaakt die zit op de tankkraan
veel mensen vergeten dat filter
mf 35x,schukken maaibalk,david brown 4cil,fristein f45 minishovel met 1cil deutz
ja die heb ik ook gereinigd
bedankt !
bedankt !
hallo,
bedankt voor de vele tips
het probleem is opgelost, ik heb de dop van de tank gehaald en nu valt die niet meer stil,het was dus omdat deze vacuum was
dank !
bedankt voor de vele tips
het probleem is opgelost, ik heb de dop van de tank gehaald en nu valt die niet meer stil,het was dus omdat deze vacuum was
dank !