Voorste poulie verwijderen TED-20

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
wpee

Voorste poulie verwijderen TED-20

Bericht door wpee »

Hallo

Ik wil graag de pakking van de small-end zijde van de krukas vernieuwen en de pakking van de regulator as die naar buiten komt.
Nu ben ik zover dat ik de poulie moet verwijderen maar ik heb niet het juiste gereedschap.

Zijn er doppen om dit te doen? Engels/inch of metrisch/mm.

Of hebben jullie andere trukjes

Gezien de richting van aandraaien met de zwengel denk ik dat dit gewone rechtse draad is, dus linksom is los.

gr Wim

robin
Contacteer:

Re: Voorste poulie verwijderen TED-20

Bericht door robin »

hallo , dit is gewoone daad en je hebt er een insch maat voor nodig ongeveer een 43 mm
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Bijde,

Even een gevalletje improviseren. Sokken tang ?, grote Bacho ?. Los tikken met een drevel en hamer ?. Meestal zitten ze niet echt super vast. De poelie zelf trek je er zo af, als hij niet wil even een tik met de hamer geven (NIET op de rand slaan).

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

wpee

Bericht door wpee »

Hij is eraf.
Ik heb gelukkg een ringsleutel 38 kunnen opsporen, deze "paste".
Enkele keren tikken met een tubber hamertje en ik schokte hem zo los.
Daarna de poulie even losgetikt en deze kwam ook vrij.

Morgen even de vooras demonteren, hij staat er nu los voor, nog vast met de stabilisatrostangen zodat hij niet omvalt. Even 1 zijde losmaken zodat ik hem ietje naar voren kan trekken.
Dan weer verder.

Nog tips wat ik tegen kan komen of is het gewoonweg demonteren.

Gr Wim

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Wim,

Als de trekker eens flink met een of bijde voorwielen ergens op gereden is (paaltje of muur bv) wil de bok wel eens ontzet zijn en wil de pendel bus er niet uit omdat die klem kan zitten. Als dat zo is houd er dan rekening mee dat als je hem los krijgt het ding wel ineens er vandoor wil, ga er dus niet voor staan en zorg dat er geen breekbaar spul in die righting is !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

wpee

Bericht door wpee »

Hoi

Alles zit nog aan elkaar, ik heb de hele constructie aan het blok gedemonteerd. De dikke pen waar de as mee vast zit hadden we 2 jaar geleden al vernieuwd. Da as zit nu nag vast aan de stabilisatorstangen die bij de rem en koppeling zitten. Stuurstangen zitten ook nog vast. Doordat ik de motor opgebokt heb aan de voorzijde, is de as zogezegd naar beneden gezakt. Maar niet ver genoeg. Dat regel ik wel.

Ik bedoelde of ik nog iets tegen kwam achter de kap van de regulateur.
Waar moet ik op letten of hier dingen zitten die versleten zijn. Ketting, tandwielen....?

WIm

wpee

Bericht door wpee »

Hij doet het weer

Weer klaar voor het HMT in Panningen
Nu de ploeg nog even spuiten.

Wim

Plaats reactie