Laadspanning mf35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
tigor

Laadspanning mf35

Bericht door tigor »

Hallo allemaal,
Na al vele jaren meelezen op dit leuke forum is het me eindelijk gelukt om erop tekomen met dank aan gerrit!
Ik heb al 15 jaar een mf 35 met 23c motor.
Gebruik deze vrijwel dagelijks rond huis maar sinds kort loop ik tegen probleem aan wat ik niet opgelost krijg.
De dynamo is kapot gelopen door te hoge laadspanning.
Ik dacht dat het aan mn spanningsregelaar zou liggen dus heb beide vervangen door nieuwe met de goede specs.
Nu meet ik nog steeds te hoge laadspanning,by 1200 toeren 16v op dynamo e 15,8v over accupolen spanning aan massa by spanningsregelaar en chassis is 0v dus dat zou goed moeten zijn.
Ik heb inmiddels begrepen dat spanningsregelaar af fabriek is ingesteld dus daar ben ik nog niet aan geweest.

Iemand enige idee wat het kan zijn?

massey 35

Re: Laadspanning mf35

Bericht door massey 35 »

Hallo Tigor,

Waarschijnlijk maakt de draad van de veldaansluiting ( F ) verbinding met dynamoaansluiting ( D ).
Alle kabels stuk voor stuk even doormeten of ze geen contact maken met de buurman.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

tigor

Re: Laadspanning mf35

Bericht door tigor »

Bedankt voor je reactie WIm.
GA dit ook nameten,op het oog niks te zien,ik heb ook alle aansluitingen voorzien van krimpkousje om evt overslag te voorkomen.

Plaats reactie