MF135, hef zakt bij volgas rijden

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
PK MF135

MF135, hef zakt bij volgas rijden

Bericht door PK MF135 »

Ik heb ook wel een problemen met mijn hef van mijn mf 135, als ik een poos rijd met vol gas zakt mijn hef ook tijdens het rijden, als ik dan verder wil heffen gebeurt er niks, als ik dan weer een paar minuten met laag toeren rijd, doet de hef het wel weer, ra,ra hoe kan dit? Weet iemand hier een antwoord op?

Vr gr Piet
mf 135, grondbakje

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: MF135, hef zakt bij volgas rijden

Bericht door admin »

Hoi Piet,

Ik heb er even een zelfstandig topic van gemaakt.

Ik heb er even over na gedacht. Ik kan er geen touw aan vast knopen.
Het lijkt een beetje op te hete olie, maar dan zou het naar een paar minuten niet weg zijn.
Een andere optie is dat je pomp vacuum zuigt. Bij volgas kan de pomp niet voldoende olie naar binnen zuigen om naar de hef te pompen.
Bij langzaam draaiende motor, krijgen de plunjers meer tijd om olie aan te zuigen en kan er weer olie naar de hef.

Dit kan optreden bij een verstopte aanzuigleiding maar ook bij te dikke olie (mayo olie door water).

Meer kan ik niet zo snel verzinnen. Ik hoop dat iemand anders nog meer ideeën heeft.

Ik heb hier nog wat documentatie over het hefpomp.
https://www.annatefka.nl/mf_techniek/do ... 11_000.htm
https://www.annatefka.nl/mf_techniek/do ... 01_45.html
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Piet,

Is de olie wel goed aan het peil?
Multie power tractor?
Of een speciaal type met een extra buitenwerkend hydrauliek pomp?
Zit het zuigfilter niet verstopt?

Groeten Wim
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

PK MF135

Bericht door PK MF135 »

Bedankt voor jullie reacties, ik heb de olie gepeild bij de peilstok aan de zijkant van de achterbrug, deze is wel op peil en de olie ziet er ook wel normaal en helder uit, kan het ook zijn dat er verkeerde olie in zit en deze dan begint te schuimen en hierdoor er lucht naar de hef cilinder gaat? Ik weet niet welke olie er nu in zit ik heb het nog nooit vervangen en ik heb de trekker nu 4 jaar en rij er zo nu en dan een eindje mee om. Welke olie moet er volgens jullie in? Of kan dit niet gebeuren, dat schuimen?
mf 135, grondbakje

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Schuimen zou ook een issue kunnen zijn.
Als er motor olie in is gedaan, kun je dat krijgen inderdaad.
Vroeger werdt er daarom stou olie ingedaan. Die was geschikt voor de motor en de versnellingsbak van onder andere MF trekkers.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie