Weet het effe niet meer

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Tim01

Weet het effe niet meer

Bericht door Tim01 »

Hoi ik heb een vraagje hoe meer ik de mf 35-4 op kuis hoe meer goud kleur komt er ter voor schijn als ik op het blok lees staat daar 17/10/57.ps weet er ook iemand de chassisnummer staan .grt
Bijlagen
IMG_20241020_094203.jpg
IMG_20241020_094203.jpg (172.05 KiB) 187 keer bekeken

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Weet het effe niet meer

Bericht door admin »

Hoi Tim01,

Als je op de trekker zit, zit er ter hoogte van je knie een type plaatje. Hierop staat het serienummer.
Tot november 1957 werden deze trekkers met goud op het chassis en grijs op het plaatwerk geleverd.
Dat klopt dan wel met de datum op het blok.
Je kunt ook op de zijnkant van de achterbrug kijken (net voor de trompet). Daar zit ook een plaatje op met een datum.

Als je trekker door de Belgische importeur geimporteerd is, kan er ook nog een nummer ingeslagen zijn door de importeur op de zijkant van het stuurhuis net boven de versnellingsbak.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Tim01

Bericht door Tim01 »

Ok maar dat is net het probleem het plaatje staat er niet meer op. ik zal morgen nog eens zien voor de andere nummer.ik zelf heb de trekker in Zeeland gekocht nu heb ik wel iemand gevonden die het plaatjes heeft met nummers in. maar ik weet niet of ik daar iets mee ben want het is enkel het plaatje zonder iets bij van papieren..
Ps bedankt al.grt

Tim01

Bericht door Tim01 »

Ps vergeten melden er staat wel nog een ovaal plaatje op met een nummer in maar ik weet niet of ik daar iets mee ben

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Een plaatje gaat wel hebben als je er een kenteken op wilt hebben.
Als het nummer niet overeen komt met de data op je trekker moet je hem er niet op zetten.

Je moet met de trekker langs de RDW voor een kenteken. Die controleren dan vanalles.
Waarschijnlijk is het beter om zo snel mogelijk al te overleggen met de RDW.
Dat wordt bij de restauratie van oude auto's ook gedaan.
Dat kan veel gezeur achteraf voorkomen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Tim01

Bericht door Tim01 »

Hoi Gerrit ik zelf ben van belgie .mijn dochter woont in zeeland.sorry voor de vele vragen ik heb wel een voor beeld van het plaatje dat er nu op hangt.
Bijlagen
Screenshot_2024-10-14-23-20-27-132_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2024-10-14-23-20-27-132_com.android.chrome.jpg (61.52 KiB) 171 keer bekeken

Plaats reactie