Pen achterbrug voor de TEF

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jandirk

Pen achterbrug voor de TEF

Bericht door jandirk »

IK ben op zoek naar de pen die je in de achterbrug slaat en waarmee je het dubbel triangelachtige beuugeltje mee vastzet (hierin komt de topstang).

Deze pen is eigenlijk een soort bus en zit in de regel echt moervast en kan dan alleen met geweld verwijdert worden. Bij mij moest deze pen er wel uit omdat de 'triangel'was gebroken. Bij het verwijderen is de bus gesneuveld.

Is er iemand hier die weet weer ik zo'n pen kan krijgen, of heeft er iemand zo'n pen liggen?

HPS heeft niets en meerdere engelse sites hebben het ook niet....

Groet

JanDirk

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Jandirk,

Die bus zul je zelf moeten draaien. De pen die door die bus zit (om de trekhaak vast te zetten), kun je wel weer kopen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Beide,

Ik kan er niet op komen waar maar volgens mij is die wel leverbaar. In de tussen tijd moet ik er zelf ook nog een maken, mischien dat ik er dan even meerdere stuks moet draaien ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

jandirk

pen

Bericht door jandirk »

Als het niet enorm veel gaat kosten ben ik dara zeker in geinteresseerd.
Als je een draaibank tot je beschikking hebt is het idd zo gebeurd.

Laat het maar een keer weten of je er aan toe komt. Ik ben benieuw.

Groet

jandirk

jandirk_de_vries@te20hotmail.com

even te20 uit dit adres halen als je wilt mailen, ter voorkoming van spam, fergie

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jan-Dirk,

Zal eens kijken of ik dat een beetje snel kan doen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

steven

Re: Pen achterbrug voor de TEF

Bericht door steven »

Hallo,

die bus heet een "rocker bush" en is oa bij fergiland.co.uk te koop voor £8.00. Op de site van fergiland eens kijken bij new products. Wat geweld gebruiken betreft: met een dikke draadstang, een grote rondel en twee moeren zou het ook kunnen lukken. Ik denk -maar ben niet zeker- dat die bus zelfs lichtjes conisch is, zodanig dat je ze er wel langs de jiuste kant moet trachten uit te persen.
Franse TEF20 van 1955

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Steven,

Ik weet het weer, daar had ik die bus gezien !!.

Groetjes,

René.

jandirk

Bericht door jandirk »

Bedankt voor de moeite, maar ik heb de pen al besteld..

Voor allen nog een tip:

http://www.southerntractorspares.co.uk/

Echt goedkoop, aardige gasten daar. Ik ben er afgelopen zomer geweest.\
Ze zitten in Earnley. Engeland. Ze matsen je ook door niet te hoge kosten te rekenen voor verzenden. Hier hebben ze de pen ook. Ze vertelden me dat die daar iets van 4 pond was. Scheelt toch weer de helft. Ik heb er ook twee spatborden besteld en dat scheelde ook een hoop.

Groet,

JanDirk

Plaats reactie