koppeling mf 35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jarco-koek
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 04 nov 2011 14:38

koppeling mf 35

Bericht door jarco-koek »

hallo,

mijn mf 35 heeft last van een plakkende koppeling. ik heb nu de trekker uit elkaar gehaald om de krukaskeerring te vervangen. kan ik ook nog iets aan de koppeling doen zodat hij niet meer plakt?
zoiets als verwarmen om de olie te verdampen. of schoonmaken met benzine? of gaat de koppeling dan kapot?

mvg jarco

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: koppeling mf 35

Bericht door fergie »

Hello Jarco,

Zie de FAQ : viewtopic.php?f=7&t=18 en viewtopic.php?f=6&t=324

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

jarco-koek
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 04 nov 2011 14:38

Re: koppeling mf 35

Bericht door jarco-koek »

bedankt renee.

ik heb nog een vraagje.
heeft iemand een tip om de bouten van de koppeling los te draaien en die van het vliegwiel. aangezien alles meedraait.

mvg jarco

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: koppeling mf 35

Bericht door hans eshuis »

hoi

Ik gebruik meestal een blokje ijzer zet ik tussen de startekrans en b.v een pas pennetje of iets anders. Maar meestal lukt het wel met iets kracht zetten in een keer.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

simon
Berichten: 84
Lid geworden op: do 30 aug 2012 13:49
Locatie: Diksmuide

Re: koppeling mf 35

Bericht door simon »

hoi,

een tikje met de hamer of een slagmoersleutel, zoals Hans zegt: in stoten werken

groeten
Ferguson TEF 20 1953

Billy
Berichten: 6
Lid geworden op: do 17 feb 2022 18:27

Re: koppeling mf 35

Bericht door Billy »

Goedemiddag,

Eenmaal heb ik meegemaakt dat de koppeling van mijn mf 35 bleef plakken. Nu al een hele tijd niet meer.Maar er komt nog wel regelmatig een beetje olie uit het gaatje met de splitpen erin. ( De ruimte waarin ook de koppeling zit ) Is het meteen problematisch dat er olie uit komt of kan het ook nog lang goed blijven gaan met wat geluk ?

Groet, Billy

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: koppeling mf 35

Bericht door admin »

Hoi Billy,

Meestal is de versnellingsbak keering lek (blanke olie). Zolang er voldoende olie in de versnellingsbak zit, is het geen probleem.
Als de platen vet zijn, gaat koppelen wat lastiger. Zolang je daar geen last van hebt, is het prima.
Is het zwarte olie (uit de motor), dan is het risico wat groter omdat de lek gemakkelijk groter wordt.
Maar ook hier geldt. Olie op peil houden.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Billy
Berichten: 6
Lid geworden op: do 17 feb 2022 18:27

Re: koppeling mf 35

Bericht door Billy »

Hoi Gerrit

Een duidelijk verhaal,
Het is inderdaad mooie schone olie dus waarschijnlijk uit de versnellingsbak.
Dan ga ik voorlopig niet tot reparatie over. Dat geeft rust !

Dank voor de snelle reactie!

Plaats reactie