koppeling mf 35
Moderators: Tony, fergie, admin
-
koppeling mf 35
hallo,
mijn mf 35 heeft last van een plakkende koppeling. ik heb nu de trekker uit elkaar gehaald om de krukaskeerring te vervangen. kan ik ook nog iets aan de koppeling doen zodat hij niet meer plakt?
zoiets als verwarmen om de olie te verdampen. of schoonmaken met benzine? of gaat de koppeling dan kapot?
mvg jarco
mijn mf 35 heeft last van een plakkende koppeling. ik heb nu de trekker uit elkaar gehaald om de krukaskeerring te vervangen. kan ik ook nog iets aan de koppeling doen zodat hij niet meer plakt?
zoiets als verwarmen om de olie te verdampen. of schoonmaken met benzine? of gaat de koppeling dan kapot?
mvg jarco
-
- Contacteer:
Re: koppeling mf 35
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
bedankt renee.
ik heb nog een vraagje.
heeft iemand een tip om de bouten van de koppeling los te draaien en die van het vliegwiel. aangezien alles meedraait.
mvg jarco
ik heb nog een vraagje.
heeft iemand een tip om de bouten van de koppeling los te draaien en die van het vliegwiel. aangezien alles meedraait.
mvg jarco
-
hoi
Ik gebruik meestal een blokje ijzer zet ik tussen de startekrans en b.v een pas pennetje of iets anders. Maar meestal lukt het wel met iets kracht zetten in een keer.
mvg hans eshuis
Ik gebruik meestal een blokje ijzer zet ik tussen de startekrans en b.v een pas pennetje of iets anders. Maar meestal lukt het wel met iets kracht zetten in een keer.
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
hoi,
een tikje met de hamer of een slagmoersleutel, zoals Hans zegt: in stoten werken
groeten
een tikje met de hamer of een slagmoersleutel, zoals Hans zegt: in stoten werken
groeten
Ferguson TEF 20 1953
Goedemiddag,
Eenmaal heb ik meegemaakt dat de koppeling van mijn mf 35 bleef plakken. Nu al een hele tijd niet meer.Maar er komt nog wel regelmatig een beetje olie uit het gaatje met de splitpen erin. ( De ruimte waarin ook de koppeling zit ) Is het meteen problematisch dat er olie uit komt of kan het ook nog lang goed blijven gaan met wat geluk ?
Groet, Billy
Eenmaal heb ik meegemaakt dat de koppeling van mijn mf 35 bleef plakken. Nu al een hele tijd niet meer.Maar er komt nog wel regelmatig een beetje olie uit het gaatje met de splitpen erin. ( De ruimte waarin ook de koppeling zit ) Is het meteen problematisch dat er olie uit komt of kan het ook nog lang goed blijven gaan met wat geluk ?
Groet, Billy
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hoi Billy,
Meestal is de versnellingsbak keering lek (blanke olie). Zolang er voldoende olie in de versnellingsbak zit, is het geen probleem.
Als de platen vet zijn, gaat koppelen wat lastiger. Zolang je daar geen last van hebt, is het prima.
Is het zwarte olie (uit de motor), dan is het risico wat groter omdat de lek gemakkelijk groter wordt.
Maar ook hier geldt. Olie op peil houden.
Meestal is de versnellingsbak keering lek (blanke olie). Zolang er voldoende olie in de versnellingsbak zit, is het geen probleem.
Als de platen vet zijn, gaat koppelen wat lastiger. Zolang je daar geen last van hebt, is het prima.
Is het zwarte olie (uit de motor), dan is het risico wat groter omdat de lek gemakkelijk groter wordt.
Maar ook hier geldt. Olie op peil houden.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Hoi Gerrit
Een duidelijk verhaal,
Het is inderdaad mooie schone olie dus waarschijnlijk uit de versnellingsbak.
Dan ga ik voorlopig niet tot reparatie over. Dat geeft rust !
Dank voor de snelle reactie!
Een duidelijk verhaal,
Het is inderdaad mooie schone olie dus waarschijnlijk uit de versnellingsbak.
Dan ga ik voorlopig niet tot reparatie over. Dat geeft rust !
Dank voor de snelle reactie!