Goedemiddag!
Mijn restauratie was klaar dus lange tijd afwezig geweest hier...
Het enigste wat nog niet werkte was de dynamo, dus daar ben ik nu mee bezig.
Hier krijg ik echter nog geen enkele spanning uit.
-heb al gepolariseerd.
-dynamo van binnen schoongemaakt, koolborstels en lagers lijken mij in orde.
-Massa zou goed moeten zijn.
-zoals hier beschreven spanning op de 2 contacten gezet, en dan gaat hij ook draaien.
Wie weet raad?
Groet,
Laurens.
Dynamo TEF
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Dynamo TEF
Hoi Laurens,
Wat gebeurd er als de trekken loopt en je dan spanning op de F zet? (Draadje van de accu (of startrelais) naar de F.
Als de de spanning van de dynamo dan wel omhoog gaat, is de spanningsregelaar defect.
Wat gebeurd er als de trekken loopt en je dan spanning op de F zet? (Draadje van de accu (of startrelais) naar de F.
Als de de spanning van de dynamo dan wel omhoog gaat, is de spanningsregelaar defect.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Hoi,
Heb na wat testjes een nieuwe spanningsregelaar geplaatst( de oude zag er als nieuw uit aan de binnenkant) maar nu laad hij weer!
Bedankt voor de reactie!
Gr. Laurens.
Heb na wat testjes een nieuwe spanningsregelaar geplaatst( de oude zag er als nieuw uit aan de binnenkant) maar nu laad hij weer!
Bedankt voor de reactie!
Gr. Laurens.
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hoi Laurens,
Ik heb ook twee spanningsregelaars liggen die er aan de buitenkant nog goed uit zien, maar toch niet meer weer werken.
Vaak zijn de contactpuntjes niet meer goed.
Mooi dat het weer werkt.
Ik heb ook twee spanningsregelaars liggen die er aan de buitenkant nog goed uit zien, maar toch niet meer weer werken.
Vaak zijn de contactpuntjes niet meer goed.
Mooi dat het weer werkt.
Groetjes Gerrit Preuter