hallo allen,
Onlangs begon mijn 135 een erg raar tikkend geluid te produceren uit het blok, zo erg zelfs dat ik de motor niet meer durf te laten draaien...
Het is een harde tik die harder lijkt bij meer toeren, ook als de motor warm is lijkt de tik harder te zijn.
Nu zou je zeggen, schroef de motor uit elkaar en kijk wat je tegenkomt. Dit zou ik normaal gesproken ook doen echter het ontbreekt mij aan onvoldoende tijd om de trekker toch weer snel klaar te krijgen. Ik gebruik hem voor de paarden.
Concrete vraag: is er iemand die de tijd en ervaring heeft om of mij te helpen of dit zelf wil doen? Uiteraard hoeft dit niet kostenloos, maar om hem naar de dealer te brengen wordt mij ook te gek.
De trekker staat in Marknesse, Noordoostpolder.
Als er iemand is die het leuk vind en de tijd heeft op korte termijn, dan hoor ik het graag. Mag op dit forum of via rbpasman@hotmail.com
alvast bedankt voor een reactie of evetueel andere tips.
Grt Berry
motor revisie MF 135
Moderators: Tony, fergie, admin
motor revisie MF 135
MF 65 Semi Industrie, MF 135, MF 188 MP
Re: motor revisie MF 135
Hé Berry,
Ik heb een poos geleden mijn mf 135 met een vast gelopen motor volledig laten reviseren door Tjeerdsma in Nieuw Weerdinge, dit is in de buurt van Emmen, deze man heeft goed werk geleverd en de prijs viel mij ook niet tegen. Hij is goed in revisie van mf. Hij is op internet wel te vinden. Vragen kan altijd bij deze man. Succes.
Vr gr Piet.
Ik heb een poos geleden mijn mf 135 met een vast gelopen motor volledig laten reviseren door Tjeerdsma in Nieuw Weerdinge, dit is in de buurt van Emmen, deze man heeft goed werk geleverd en de prijs viel mij ook niet tegen. Hij is goed in revisie van mf. Hij is op internet wel te vinden. Vragen kan altijd bij deze man. Succes.
Vr gr Piet.
mf 135, grondbakje
Re: motor revisie MF 135
Hallo Berry,
Het geluid wat jij omschrijft krijg je ook bij een vastgelopen verstuiver, een heel scherp, knakkend geluid.
Als de motor nog goede oliedruk heeft gehad, en geen onderdruk (rook uit de olievuldop/peilstok of carterontluchtingsbuis) vlak voordat het euvel is begonnen, zou ik eerder daar aan denken.
Je kan proberen een voor een de inspuitleiding los te draaien bij lopende motor, als je geluk hebt (is maar wat je geluk noemt) hoor je dan wel het verschil. Misschien het proberen waard om eerst sowieso de verstuivers af te laten testen, moet toch gebeuren als je voor een complete revisie gaat uiteindelijk. Het is in ieder geval een stuk minder werk om mee te beginnen.
Groeten,
Tony
Het geluid wat jij omschrijft krijg je ook bij een vastgelopen verstuiver, een heel scherp, knakkend geluid.
Als de motor nog goede oliedruk heeft gehad, en geen onderdruk (rook uit de olievuldop/peilstok of carterontluchtingsbuis) vlak voordat het euvel is begonnen, zou ik eerder daar aan denken.
Je kan proberen een voor een de inspuitleiding los te draaien bij lopende motor, als je geluk hebt (is maar wat je geluk noemt) hoor je dan wel het verschil. Misschien het proberen waard om eerst sowieso de verstuivers af te laten testen, moet toch gebeuren als je voor een complete revisie gaat uiteindelijk. Het is in ieder geval een stuk minder werk om mee te beginnen.
Groeten,
Tony
Re: motor revisie MF 135
Dank jullie wel.
Ik heb de prioriteiten verplaatst en nu toch maar begonnen.
Ik heb een aantal dingen ontdekt bij het demonteren van de kop.
1 zuiger geeft geen compressie
Als ik de krukas handmatig draai voel ik dat ik 2 zuigers een klein stukje naar beneden kan drukken met de hand. Naar mijn idee wijst dat richting de krukas?
Om bij de krukas te komen moet ik dan de vooras weghalen? En dan het blok van de onderkant afhalen?
Ik heb al eens een 30 en een 178 gereviseerd maar die hebben een carterpan.
Grt Berry
Ik heb de prioriteiten verplaatst en nu toch maar begonnen.
Ik heb een aantal dingen ontdekt bij het demonteren van de kop.
1 zuiger geeft geen compressie
Als ik de krukas handmatig draai voel ik dat ik 2 zuigers een klein stukje naar beneden kan drukken met de hand. Naar mijn idee wijst dat richting de krukas?
Om bij de krukas te komen moet ik dan de vooras weghalen? En dan het blok van de onderkant afhalen?
Ik heb al eens een 30 en een 178 gereviseerd maar die hebben een carterpan.
Grt Berry
MF 65 Semi Industrie, MF 135, MF 188 MP
Re: motor revisie MF 135
Hallo Berry,
Je moet de vooras er voor weg halen en daarna de complete motor losschroeven van het koppelingshuis.
Groeten Wim.
Je moet de vooras er voor weg halen en daarna de complete motor losschroeven van het koppelingshuis.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9