Ik heb in andere posts wel eens gelezen dat bij hangende koppelingsplaten de vorm van de splines op de ingaande assen van de V-bak belangrijk zijn
ik vraag me af of het randje aan de voorkant een randje is waarop de koppelingsplaten kunnen blijven hangen?
en dus of ik dat dan het beste even wegvijl of niet?
zie foto
splines koppelingsas MF65
Moderators: Tony, fergie, admin
splines koppelingsas MF65
- Bijlagen
-
- IMG_1793.jpg (64.51 KiB) 1464 keer bekeken
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: splines koppelingsas MF65
Hoi Bert,
Daar hoor in ieder geval geen bramen op te zetten.
Als die er op zitten, even wegvijlen.
Daar hoor in ieder geval geen bramen op te zetten.
Als die er op zitten, even wegvijlen.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: splines koppelingsas MF65
Tja, wat heet braam?
Ik geloof dat een braam een scherpe rand is? dat is dit niet. wel zie je hier slijtage. is dat hetzelfde?
je ziet dat de koppelingsplaat lange tijd daar verbracht heeft, en ook heeft moeten werken.
die assen zijn ook niet beter/nieuw te krijgen?
Dat is misschien ook onzin, want bij mij hoeft ie natuurlijk nooit meer zo hard te werken als ie ooit gedaan heeft?
Ik geloof dat een braam een scherpe rand is? dat is dit niet. wel zie je hier slijtage. is dat hetzelfde?
je ziet dat de koppelingsplaat lange tijd daar verbracht heeft, en ook heeft moeten werken.
die assen zijn ook niet beter/nieuw te krijgen?
Dat is misschien ook onzin, want bij mij hoeft ie natuurlijk nooit meer zo hard te werken als ie ooit gedaan heeft?
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: splines koppelingsas MF65
Hoi Bert,
Ik heb de plaatjes nog eens even opnieuw bekeken. Ik geloof dat ik nu begrijp wat je precies bedoelt.
Je hebt het volgens mij over de slijtage aan de zijkant van de splines. Dat lijkt aan het begin minder te zijn dan verder op. Dat kan soms wel probleem geven. Nu kan ik niet zo goed zo goed zien hoe erg het dikte verschil is, maar het lijkt mee te vallen. Voor de zekerheid kun je het begin gelijk maken met het stuk erna.
Ik heb de plaatjes nog eens even opnieuw bekeken. Ik geloof dat ik nu begrijp wat je precies bedoelt.
Je hebt het volgens mij over de slijtage aan de zijkant van de splines. Dat lijkt aan het begin minder te zijn dan verder op. Dat kan soms wel probleem geven. Nu kan ik niet zo goed zo goed zien hoe erg het dikte verschil is, maar het lijkt mee te vallen. Voor de zekerheid kun je het begin gelijk maken met het stuk erna.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: splines koppelingsas MF65
Tja, beter dat dan een koppelingsplaat die blijft hangen of zo hé?
jammer dat er geen betere/makkelijke manier is om die slijtage ongedaan te maken.
merci voor de tip.
jammer dat er geen betere/makkelijke manier is om die slijtage ongedaan te maken.
merci voor de tip.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)