Na wat jaren werken moet mijn goudbuik er ook aan geloven. Een revisie! Ik wil eigenlijk motorisch zoveel als mogelijk reviseren en kan het meeste ook zelf wel. Krukas, drijfstanglagers, zuigers, piston pen+bussen en natuurlijk cilinderbussen. Koprevisie doe ik ook zelf met nieuwe kleppen, veren en geleiders. Ik wil het dus echt goed doen.
Nu kom ik op het volgende: de nokkenas. Daar kan ik weinig tot niets aan info over vinden. Hoe is die gelagerd bij een goudbuik? Ik kan nl. nergens lagers voor de nokkenas vinden. Wie kan mij daar wat over vertellen?
Grt
Simon
Nokkenas
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: Nokkenas
Ha Simon,
Ook ik heb daar geen lagers voor kunnen vinden bij de revisie van mijn goudbuikje tot mijn spijt.
Hij is op drie plaatsen gelagerd, aan de voorzijde gelagerd met een lager volgens mij en in het midden en achterzijde met een lager bus in het blok.
Ook ik heb daar geen lagers voor kunnen vinden bij de revisie van mijn goudbuikje tot mijn spijt.
Hij is op drie plaatsen gelagerd, aan de voorzijde gelagerd met een lager volgens mij en in het midden en achterzijde met een lager bus in het blok.
- Bijlagen
-
- 20190929_154250a.jpg (148.4 KiB) 594 keer bekeken
Laatst gewijzigd door GJM op do 29 feb 2024 16:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
OEM nummers:
- 825 995 M1 Nokkenas lager midden en achter
825 993 M1 Lager voor
Laatst gewijzigd door GJM op wo 14 apr 2021 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
Goedemorgen,
Ik heb mijn lagers laten opmeten. De enigste optie is of een nieuwe nokkenas monteren of naar een revisie bedrijf toegaan, zodat hun nieuwe kunnen monteren als je mazzel hebt. Mijnes waren goed na de meetingen. Ik heb verschillende bedrijven gevraagd voor deze lagers maar niemand kon mij hieraan helpen.
Mvg Myron
Ik heb mijn lagers laten opmeten. De enigste optie is of een nieuwe nokkenas monteren of naar een revisie bedrijf toegaan, zodat hun nieuwe kunnen monteren als je mazzel hebt. Mijnes waren goed na de meetingen. Ik heb verschillende bedrijven gevraagd voor deze lagers maar niemand kon mij hieraan helpen.
Mvg Myron
Goudbuikje 1957, MF 178 4wd, MF 185 4wd, Perkins P6, Schukken/Rasspe maaibalk.
GJM,
Is een leuk restauratie verslag! Informatief.
Die lagering met bussen zijn wel te vervangen als ik het zo zie. Is alleen veel werk om ze te draaien en ruimen.
Op de oem nummers is idd niks te vinden jammer genoeg.
Grt
Simon
Is een leuk restauratie verslag! Informatief.
Die lagering met bussen zijn wel te vervangen als ik het zo zie. Is alleen veel werk om ze te draaien en ruimen.
Op de oem nummers is idd niks te vinden jammer genoeg.
Grt
Simon
Myron,
Ja een revisiebedrijf zal de lagerbussen ook pas moeten maken. Dat doe ik dan liever zelf op draaibank.Had alleen mooi geweest als iemand ergens pasklare lagerbussen zou weten te vinden.
Grt
Simon
Ja een revisiebedrijf zal de lagerbussen ook pas moeten maken. Dat doe ik dan liever zelf op draaibank.Had alleen mooi geweest als iemand ergens pasklare lagerbussen zou weten te vinden.
Grt
Simon