Ik heb het vanmiddag getest en ben wel wat verder gekomen denk ik. Uit de lagedrukpomp kwam best veel schuim. Na even stevig nadenken denk ik dat het probleem de volgende oorzaken heeft:
1. Te dikke olie. Ik had bij het testen de olie tot aan de bovenkant van het filter gevuld. Ook had ik de beker waarmee hij normaal vast zit weggelaten. Je kon nu mooi zien wat er in het filter gebeurde. (filter zat wel vast geklemd

2. Valse lucht. Zoals op de foto's hierboven te zien is zit er aan de lagedruk pomp een 90 graden bocht. Hierop zit best wel ruimte. Als ik deze beweeg met aftakas aan kan ik hiermee beïnvloeden hoeveel olie eruit het overdrukventiel van de lagedrukpomp spuit. En ook hoe deze eruit komt, als mooi olie of meer als schuim. Als je deze positie vast houd zakt op een gegeven moment de druk terug naar 0 bar.
Daarna slobbert de hefpomp het filter lekker leeg en zit alles vol lucht en werkt er niks meer van de aftakas.
Ik denk hiermee het probleem gevonden te hebben, maar als er iemand anders nog ideeën heeft hoor ik het graag natuurlijk!
Op onderstaande foto zie je de olie uit het overdrukventiel spuiten van de lage druk pomp. Je kan goed zien dat het veel schuim is. T lijkt wel of er water in zit maar dat is NIET zo.
Groeten van Niels